*

Na imię mam Edyta i od lat hobbystycznie uprawiam rośliny.
Hoje to moja wielka roślinna miłość! Ściągam je skąd się da ... Z najdalszych zakątków Europy i świata.
Poszukuję wciąż nowych gatunków i odmian tych wspaniałych roślin. Podziwiam kwitnienia, zakochuję się w liściach.To jak narkotyk ...
Moja kolekcja, licząca ok.900 gatunków i odmian hoi, stale się powiększa, a mój dom coraz bardziej przypomina las deszczowy.
Zapraszam do odwiedzin.


*

sobota, 22 maja 2010

Hoya clemensiorum - mój zdobyczny przedszkolak

Kupić ją , to nie lada wyczyn .Znalezienie kogoś na świecie , kto sprzeda choć kawałek (pomijając cenę) - graniczy z cudem ,uparłam się jednak i po długich poszukiwaniach - mam.
Kolejne marzenie hojowe spełnione ,w zanadrzu lista pragnień , która zamiast się zmniejszać ,niebezpiecznie się wydłuża - ale to mnie wcale , a wcale nie dziwi  ...

tadammmmm :


Przyszła do mnie jako nieukorzeniona ,cięta sadzonka  - dzisiaj jest już dobrze ukorzenioną ,dobrze rokującą ,rozpoczynającą wzrost sadzoneczką.

Zauroczyły mnie przede wszystkim jej liście które mogą mieć do 10 cm szerokości i 20 - 40 !!! cm długości .
Liście pokryte grubymi 'żyłami' są bardzo dekoracyjne.


Kilka słów o niej ...
Znaleziona przez Teda Green'a w 1991 roku w koronie wysokiego drzewa na  Rafflesia Center Borneo / Sabah - jej siedzibą jest więc Malezja.Podobno jej kwiaty ,pokazujące się latem ,pachną przyjemnie piżmem ,z lekką cytrynową nutą.
Jest łatwa w uprawie.Należy jej zapewnić ciepło ,sporo światła i dosyć dużą wilgotność powietrza przez cały rok. 
Mam nadzieję że mnie polubi ,czego sobie i jej niezmiernie życzę :-) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję Wam za słowa pozostawione w komentarzach. Jesteście zawsze tutaj mile widziani!
Thank you for all your words.
Your comments are always very welcome.