*

Na imię mam Edyta i od lat hobbystycznie uprawiam rośliny.
Hoje to moja wielka roślinna miłość! Ściągam je skąd się da ... Z najdalszych zakątków Europy i świata.
Poszukuję wciąż nowych gatunków i odmian tych wspaniałych roślin. Podziwiam kwitnienia, zakochuję się w liściach.To jak narkotyk ...
Moja kolekcja, licząca ok.900 gatunków i odmian hoi, stale się powiększa, a mój dom coraz bardziej przypomina las deszczowy.
Zapraszam do odwiedzin.


*

wtorek, 29 czerwca 2010

Hoya imperialis

Witajcie wakacyjnie :-)   Długo mnie nie było … Powodów kilka . Przede wszystkim praca ,praca ,praca , następnie remonty , malowania , budowa oranżerii ( tak ,tak jeszcze nie koniec )trochę pracy ‘na cito’ w ogrodzie – wszystko to powodowało że siadałam do komputera wyczerpana , zrobiłam  to co musiałam i lulu.Dzisiaj pora na przyjemności , odpoczynek i kilka słów do Was:)     

Pokażę  moją hoya imperialis. Mam je trzy ( Red ,Pink i White ) .Ta jest największa :                                  

5 024

Pochodzi z Malezji , z Borneo .Jeżeli ustawimy ją na słonecznym stanowisku ,szybko rośnie i osiąga znaczne rozmiary.

Minimalna temperatura nie powinna być niższa niż 20°C .W wielu ok 2 lat powinna bez problemu zakwitnąć - kwiaty ma największe w rodzinie Hoya (jeden kwiat 8cm!!!) ,pachną gardenią i wydzielają dużo lepkiego nektaru.W okresie wegetacyjnym spryskiwać ! Wapnolubna .Do podłoża polecam dodać muszelki :-)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tak wygląda w całości :

5 023

Aby zobaczyć jak kwitnie kliknijcie TUTAJ - patrzcie i podziwiajcie :-o)

 

Jutro też tu będę , najwyższy czas przecież na konkurs czerwcowy :-)Pomysł już mam a i nagroda będzie niczego sobie …

Do jutra moi mili.Papa.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję Wam za słowa pozostawione w komentarzach. Jesteście zawsze tutaj mile widziani!
Thank you for all your words.
Your comments are always very welcome.