*

Na imię mam Edyta i od lat hobbystycznie uprawiam rośliny.
Hoje to moja wielka roślinna miłość! Ściągam je skąd się da ... Z najdalszych zakątków Europy i świata.
Poszukuję wciąż nowych gatunków i odmian tych wspaniałych roślin. Podziwiam kwitnienia, zakochuję się w liściach.To jak narkotyk ...
Moja kolekcja, licząca ok.900 gatunków i odmian hoi, stale się powiększa, a mój dom coraz bardziej przypomina las deszczowy.
Zapraszam do odwiedzin.


*

czwartek, 10 czerwca 2010

Hoya nicholsoniae i moje wynurzenia

Istnieje wiele klonów h.nicholsoniae (synonim h.pottsii).Mam ich kilka – wszystkimi jestem zauroczona .

1 134  1 1351 136  1 133

 

Ta powyżej jest największa.Pozostałe są u mnie od niedawna , ale wszystkie wykazują ogromną chęć współpracy – puszczając się na prawo i lewo :-))

W naturze jest gatunkiem pospolitym , występuje w  Tajlandii ,Australii ,Filipinach ,Wietnamie ….Rośnie szybko i chętnie zakwita ,o tym pierwszym zdążyłam się już przekonać – na kwiaty czekam aktualnie (mają silnie pachnieć miodem) Nie wymaga specjalnych zabiegów pielęgnacyjnych ,dostosowuje się do stanowiska (teza oparta na własnym doświadczeniu)

IMG_1456

<------ h.pottsii P.N.G USDA 354243 IML0086

 

 

 

 

 

 

 

 

h.pottsii Thailand IML 1336      ------>IMG_1481

 

IMG_1474

   <----- h.pottsii Kuranda IML 0039

 

 

 

 

 

 

 

h.pottsii ‘ Budda Badoo ‘    ------> IMG_1483

 

 

Przy okazji dzisiejszego wpisu chciałam gorąco podziękować moim ‘ hojowym znajomym ‘ którzy z czasem , stają się dla mnie nie tylko roślinnymi - przyjaciółmi , od których otrzymuję  co dzień (!!!) mnóstwo pozytywnej energii , ciepłych słów ,przyjaznych gestów . Którzy cierpliwie słuchają zarówno mojego marudzenia jak i radosnego trajkotania ,którzy potrafią opieprzyć i pocieszyć . Dziękuję . Dziękuję że wciąż przyjaznych duszek przybywa.

Dziękuję za dzisiejszy telefon ( Tobie :-) – kto dzwonił ten wie :-)) i za tą wspaniałą niespodziankę (byłam tak zaskoczona gestem , że brakło mi słów) , świadczącą o Twojej sympatii i wspaniałym , szczerym sercu .Zachowanie ludzkie wciąż mnie zaskakuje.I ta rozbieżność … W jednych jest tyle zawiści , zła ,a w innych tyle dobra i zrozumienia - że aż ciężko mi uwierzyć , skąd ta przepaść ? Cieszę się że otaczam się ludźmi ‘pięknymi’ , o wielkich sercach , cieszę się że jesteście .

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję Wam za słowa pozostawione w komentarzach. Jesteście zawsze tutaj mile widziani!
Thank you for all your words.
Your comments are always very welcome.