*

Na imię mam Edyta i od lat hobbystycznie uprawiam rośliny.
Hoje to moja wielka roślinna miłość! Ściągam je skąd się da ... Z najdalszych zakątków Europy i świata.
Poszukuję wciąż nowych gatunków i odmian tych wspaniałych roślin. Podziwiam kwitnienia, zakochuję się w liściach.To jak narkotyk ...
Moja kolekcja, licząca ok 400 odmian hoi, stale się powiększa, a mój dom coraz bardziej przypomina las deszczowy.
Zapraszam do odwiedzin.


*

czwartek, 3 lutego 2011

Hoya benguetensis

 

Hoya benguetensis zamieszkuje Filipiny, w szczególności wyspę Luzon. Znaleziona została w marcu 1904 r. w pobliżu Baguio w prowincji Benguet w North Central Luzon. Nazwa benguetensis pochodzi więc od nazwy lokalizacji - Benguet.

a 015

a 014

Podobnie jak wszystkie filipińskie hoje,hoya benguetensis wymaga dużo wilgoci. Do prawidłowego wzrostu potrzebuje poza tym małej/ciasnej doniczki i dużo światła.

Na słonecznym stanowisku, liście pięknie wybarwiają się na czerwony kolor : zobaczcie np TUTAJ

Kwiaty ponoć pachną trudnymi do opisania perfumami… Moja zakupiona jako dwuliścienna sadzonka ma około roku i jeszcze niestety nie kwitła. Rośnie dosyć wolno a i przycinana jest często, tak więc nie ma co narzekać…

 

Zobaczcie jaki mam torcik haha .Moja córcia podarowała mi, zrobione z modeliny odjechane kolczyki i breloczek do kluczy …

IMG_1344

IMG_1343

Wzruszyło mnie to niesamowicie, kiedy zapytała jaki tort lubię najbardziej, a jakiś czas później ujrzałam ulepione łapkami cudeńko z jagódkami :-)) Obiecałam że jak wyzdrowieję to pójdę w tych kolczykach do pracy haha i pójdę choćby nie wiem co :-)))

Miłego wieczoru

Edyta

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję Wam za słowa pozostawione w komentarzach. Jesteście zawsze tutaj mile widziani!
Thank you for all your words.
Your comments are always very welcome.