*

Na imię mam Edyta i od lat hobbystycznie uprawiam rośliny.
Hoje to moja wielka roślinna miłość! Ściągam je skąd się da ... Z najdalszych zakątków Europy i świata.
Poszukuję wciąż nowych gatunków i odmian tych wspaniałych roślin. Podziwiam kwitnienia, zakochuję się w liściach.To jak narkotyk ...
Moja kolekcja, licząca ok.900 gatunków i odmian hoi, stale się powiększa, a mój dom coraz bardziej przypomina las deszczowy.
Zapraszam do odwiedzin.


*

czwartek, 17 marca 2011

Hoya wibergiae

Hello ;-)

Jest tu kto ? Trochę Was zaniedbałam… Wyjechałam odpocząć na kilka dni, prawda że nawet nie zauważyliście ? ( gdziekolwiek jadę zabieram swój aparat z tysiącem zdjęć i terminarz, więc jestem na bieżąco w ważnych sprawach – grunt to dobra organizacja :-), nie bójcie się – Wasze allegrowe sadzonki ukorzeniają się prędko, wiele z nich jest już dobrze ukorzenionych  i gwarantuję że są w dobrych rękach ). Postaram się wyrobić między jedną a drugą wysyłką roślin. W najbliższym czasie obiecuję nadrobić zaległości.

Co do hoi wibergiae - mam dwie …

Pierwsza to hoya sp.aff.wibergiae IML 1618 

IMG_0560

IMG_0554

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IMG_0553

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uwielbiam jej młode liście. Są naprawdę boskie, piękniejsze niż u zwykłej wibergiae. Plamy wpadają w brudny róż ….

IMG_0556

I drugą oznaczoną po prostu jako hoya wibergiae .

IMG_0552

Hoya wibergiae pochodzi z wyspy Pawalan na Filipinach. Epifit, rośnie wśród gałęzi drzew. Jej nazwa pochodzi od szwedzkiego kolekcjonera Eva-Karin Wiberg ( któż z hojoholików nie zna … )

Gatunek ten został sklasyfikowany w 2001 roku przez Kloppenburg’a,, który to zakwalifikował go do sekcji Acanthostemma.

Nic więcej o niej nie wiem i szczerze mówiąc takich informacji nie potrzebuję. Rośnie bez problemowo w compo storczykowym. Nie zasusza pędów ani młodych liści, lubi słońce-wtedy srebrne plamy przybierają piękny różowy kolor.

Czy Was też cieszą takie widoki ?

pierwsze pączki na krzewach

IMG_0177

brak śniegu gdy spojrzę przez okno

IMG_0344

IMG_0359

 

troszkę błękitnego nieba…

IMG_0354

wiosennie -

xoxo Edyta

1 komentarz:

  1. Edytka, widoki po prostu bajeczne. Jeśli masz coś takiego za oknem, to... fotografuj jak najczęściej i dziel się z biednymi miastowymi blokersami ;) A wiosna, to moja absolutnie ulubiona pora roku. Widok pęczniejących pączków, młodej trawki wyłażącej spod starego siana, zapach wilotnej ziemi... Ech! Warto czekać całą zimę na takie cuda :)))
    Mam też wśród swoich domowych roślin kilka takich, które zrzucają liście na zimę, więc i w domu na wiosnę mam wiosnę na całego ;)
    Buziaki :)))

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Wam za słowa pozostawione w komentarzach. Jesteście zawsze tutaj mile widziani!
Thank you for all your words.
Your comments are always very welcome.