*

Na imię mam Edyta i od lat hobbystycznie uprawiam rośliny.
Hoje to moja wielka roślinna miłość! Ściągam je skąd się da ... Z najdalszych zakątków Europy i świata.
Poszukuję wciąż nowych gatunków i odmian tych wspaniałych roślin. Podziwiam kwitnienia, zakochuję się w liściach.To jak narkotyk ...
Moja kolekcja, licząca ok.900 gatunków i odmian hoi, stale się powiększa, a mój dom coraz bardziej przypomina las deszczowy.
Zapraszam do odwiedzin.


*

środa, 3 sierpnia 2011

Hoya elliptica, tabletki Co2 i leśne migawki

Hoya elliptica pochodzi z Malezji i została opisana po raz pierwszy w 1883 roku. Jest to hoja wspinająca się .Wymaga regularnego podlewania i stale wilgotnego podłoża – w przeciwnym wypadku liście żółkną i odpadają. Dobrym rozwiązaniem jest uprawa w hydro.
TAK kwitnie

A oto kilka moich odmian :


h. elliptica clone A



hoya elliptica clone B




hoya elliptica spotted leaf




hoya elliptica AP 1008



Wszystkie są do siebie bardzo podobne, odróżnia ich troszkę różny rysunek i wielkość liści no i elliptica splash jest bardziej ciapata :-)


***

Podlewał ktoś rośliny doniczkowe,wodą gazowaną ??
A słyszał ktoś że raz na jakiś czas można, a nawet trzeba ??
Po co ?
Ano po to, że dwutlenek węgla dostarczany do korzeni stymuluje wzrost i kwitnienie ! Częstą przyczyną zastoju wzrostu roślin jest brak dwutlenku węgla.
Roślina wchłania CO2 tylko wtedy, gdy działa na nie światło - dlatego należy je dodawać wtedy, gdy roślina jest naświetlona, czyli w ciągu dnia.
Podlewałam swoje hoje raz na 2 tygodnie wodą gazowaną, z bardzo fajnym efektem z tym że przy takiej ilości roślin – taka kuracja trochę kosztuje…
Wynalazłam więc na ciekawej stronie dużo lepsze rozwiązanie – tabletki Co2. Zakup ich, to nie problem – są na allegro…

Wyglądają tak :




Z jednej tabletki która kosztuje ok 1 zł powstaje 100 litrów gazowanej wody do moich hoi… No, aż tak dużo mi nie potrzeba, ale tabletki można dzielić, powiedzmy 1/4 tabletki na 25 litrów. Zbyt duża dawka nie jest ani szkodliwa ani pożyteczna.
Temat przyswajania Co2 przez korzenie wywołał gorące dyskusje… Niektórzy twierdzą że rośliny nie pobierają dwutlenku węgla korzeniami… To wciąż sprawa dyskusyjna…
Wystarczy zbadać podłoże podczas ciemności i znajdziecie w nim dwutlenek węgla, który rośliny wydzielają gdy zostaje zatrzymana fotosynteza. Dokonajcie pomiaru ponownie po włączeniu oświetlenia na około godzinę, tj. wtedy gdy rośliny fotosyntetyzują i okaże się, że wydalony CO2 zniknął.
Aż do teraz nikomu nie udało się znaleźć poprawnego wytłumaczenia faktu wchłaniania CO2 przez korzenie. Wytwórcy podstawowych tabletek wykorzystywanych w stawach uważają, że, ze względu na specyficzny skład i sposób działania, rośliny wchłaniają CO2 wraz z wodą.Wyniki są ewidentne - zwiększenie szybkości wzrostu o 30% .
A tutaj dowód ?



Moje zdanie jest takie – absolutnie nie zaszkodzi podlać hoi raz na 2 tygodnie wodą gazowaną ( lub/= z tabletką Co2) Stosowałam !!! , rośliny żyją, wszystkie są zdrowe, ładnie, szybko rosną.


***

Moje młodsze dziecko kocha wszelakie leśne żyjątka ( brrr … a fe ) , jeszcze o dziwo, nic go nigdy nie ugryzło  …. .Ten osobnik na zdjęciu to podobno leśny żuczek szczęścia - teoria mojego dziecięcia :-)))


IMG_7009


IMG_7010


niesamowite, co może wyrosnąć, na kawałku leżącego leśnego drzewa


IMG_7012


IMG_7013


a tutaj : huba





czy u Was też już się pojawiły grzybki ?



Pięknej pogody za oknem i w sercu!
Edyta

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję Wam za słowa pozostawione w komentarzach. Jesteście zawsze tutaj mile widziani!
Thank you for all your words.
Your comments are always very welcome.