*

Na imię mam Edyta i od lat hobbystycznie uprawiam rośliny.
Hoje to moja wielka roślinna miłość! Ściągam je skąd się da ... Z najdalszych zakątków Europy i świata.
Poszukuję wciąż nowych gatunków i odmian tych wspaniałych roślin. Podziwiam kwitnienia, zakochuję się w liściach.To jak narkotyk ...
Moja kolekcja, licząca ok.900 gatunków i odmian hoi, stale się powiększa, a mój dom coraz bardziej przypomina las deszczowy.
Zapraszam do odwiedzin.


*

czwartek, 7 czerwca 2012

Hoya lobbii

 

Powiedzcie mi ludzie, czy Wam też lobbii wypuszcza po 3 liście na węzłach, czy tylko u mnie jest taka pracowita mutantka ???

 

IMG_7427

Pokazywałam już kiedyś ellipticę – TUTAJ która robi dokładnie to samo. Zachowuje się tak do tej pory, rośnie jak na drożdżach, ma kilkanaście pędów kwiatowych, a jej rekord to 5 liści na jednym węźle !!!

Najśmieszniejsze jest to, że od ponad miesiąca nie nawożę niczym hoi. Mają dobre podłoże i uważam że to powinno im wystarczyć. Ładne zielone liście świadczą o tym, że źle im nie jest. Pewien mądry, stary ogrodnik powiedział mi, że jak będę regularnie nawoziła rośliny – będą miały za dobrze, przez to zupełnie nie będzie im się chciało kwitnąć. Coś w tym jest … Często w przychodniach, Urzędach spotykam zabidzone, niedożywione obsypane kwieciem carnosy … Aż do takiego stanu nie potrafiłabym rośliny doprowadzić, uważam jednak że co za dużo – to nie zdrowo. Nauczyło mnie to doświadczenie i życie …

Jak to jest u Was ? Macie jakieś doświadczenie z liściowymi wariacjami hoi ?

 

serdeczności ślę

Edyta

3 komentarze:

  1. Mnie nie wypuszcza, bo ... jej nie mam :-) Ale za to mam inną, która zamiast rosnąć w nowe pędy to zagęszcza się liśćmi tam, gdzie już jest dawno para. O! Zbytnio mi to nie przeszkadza, bo nie potrzebuje nowego miejsca. Ciągle mieści się w tym samym. Gdyby tak wszystkie chciały rosnąć, nie powiększając gabarytów.

    OdpowiedzUsuń
  2. Prawda ?? Hoje wciąż mnie zaskakują :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie tak dziwnie rośnie blashernaezii ale zauważyłam, że po jakimś czasie z ogonka tego trzeciego liścia zaczyna wyrastać nowy pęd. Ten liść to chyba taki drogowskaz, który mówi: a teraz atakujemy wolną przestrzeń z tej strony :)))

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Wam za słowa pozostawione w komentarzach. Jesteście zawsze tutaj mile widziani!
Thank you for all your words.
Your comments are always very welcome.