*

Na imię mam Edyta i od lat hobbystycznie uprawiam rośliny.
Hoje to moja wielka roślinna miłość! Ściągam je skąd się da ... Z najdalszych zakątków Europy i świata.
Poszukuję wciąż nowych gatunków i odmian tych wspaniałych roślin. Podziwiam kwitnienia, zakochuję się w liściach.To jak narkotyk ...
Moja kolekcja, licząca ok 400 odmian hoi, stale się powiększa, a mój dom coraz bardziej przypomina las deszczowy.
Zapraszam do odwiedzin.


*

sobota, 16 lutego 2013

Przedwiośnie, czyli przesadzania czas

 

Wiosna idzie, więc czas przesadzić hoje które wyrosły ze swojej doniczki.

Od dwóch dni siedzę w oranżerii - przesadzam, rozsadzam i kombinuję.
Nie byłabym sobą, gdybym nie utrudniła sobie życia  i nie wymyśliła czegoś nowego.  Tym razem, po rozmowie z Dougiem z vermonthoyas,  stworzyłam nowy przepis na podłoże do hoi.  Poprzednie podłoże również sprawdzało mi się bardzo dobrze, ale mam wrażenie że korzenie mają jeszcze troszkę za mało powietrza, co spowodowało zimową stagnację, a nawet cofnięcie się w rozwoju niektórych hoi. A przecież zima to czas egzaminu… Co prawda, nie udało mi się kupić jeszcze jednego składnika którego używa Doug – a mianowicie Tree Fern Fiber, czyli pocięte pędy paproci drzewiastych ( dlaczego w Europie nie można kupić czegoś takiego ???? ) które wyglądają tak :

zdjęcie pochodzi ze strony : http://www.repotme.com/orchid-potting-media/Tree-Fern-Fiber-Large-Full.html

Znalazłam już nawet sklep internetowy z USA który oferuje ten produkt i wysyła za granicę, ale koszt przesyłki wynosi ok 100 $ a Tree Fern Fiber też tanie nie jest ( ok 30 $ ). Pominęłam więc ten składnik w moim podłożu, a za zaoszczędzone pieniądze … kupiłam nowe hoje :-))

Oto skład mojego nowego podłoża :

Podłoże ProMix firmy Plagron ( skład : torf, czarny torf, włóknisty torf, obornik worm. ) + węgiel drzewny zapobiegający gniciu korzeni

 

IMG_3168

IMG_3165 

 

+ drobna kora, zmieszana z drobnymi kawałkami lawy

 

IMG_3164

 

 

+ perlit  + troszkę dolomitu, który neutralizuje kwaśny odczyn kory +  troszeczkę  sypkiego nawozu organicznego o nazwie Pre-Mix firmy Biobizz.

 

Całość wygląda tak :

 

IMG_3166 

IMG_3167

 

Jak myślicie, zda egzamin ?

Mam nadzieję że tak, zresztą gdy widzę jak w takim podłożu rosną hoje u Douga … jestem skłonna zaryzykować.

 

Miłego weekendu

Edyta

10 komentarzy:

  1. Egzamin zda na piatke, bo liczy sie milosc do kwiatow...
    Serdecznosci
    Judith

    OdpowiedzUsuń
  2. Pocięte pędy paproci drzewiastej - a to nie xaxim? W internetowych sklepach storczykowych do kupienia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, poczytam i poszperam po internecie.

      Usuń
  3. Czy podłoże zdało egzamin??? bo przymierzam sie do zrobienia takiego samego podłoża jak zrobiła pani i się zastanawiam cz warto? .Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, podłoże jest super - polecam !

      Usuń
  4. A czy Podłoże GROWMIX
    moze być? Bo tylko takie takie mają w sklepie z ziemią
    pytałem o ProMix ale nie będą mieć

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie że tak - używałam i również jest bardzo dobre.

      Usuń
  5. Uzywałaś może ziemi "Canna Terra Professional"?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Wam za słowa pozostawione w komentarzach. Jesteście zawsze tutaj mile widziani!
Thank you for all your words.
Your comments are always very welcome.