*

Na imię mam Edyta i od lat hobbystycznie uprawiam rośliny.
Hoje to moja wielka roślinna miłość! Ściągam je skąd się da ... Z najdalszych zakątków Europy i świata.
Poszukuję wciąż nowych gatunków i odmian tych wspaniałych roślin. Podziwiam kwitnienia, zakochuję się w liściach.To jak narkotyk ...
Moja kolekcja, licząca ok 400 odmian hoi, stale się powiększa, a mój dom coraz bardziej przypomina las deszczowy.
Zapraszam do odwiedzin.


*

poniedziałek, 29 lipca 2013

Hoya finlaysonii P. Schirley


Szczerze mówiąc, to pierwsza kwitnąca u mnie Hoya finlaysonii. Pięknie pachnie – to plus, ale minusem jest to, że kwiaty utrzymują się tylko jeden dzień.

IMG_2781

IMG_2784

IMG_2790

IMG_2794

IMG_2801

IMG_2791



***

Zakwitł Achimenes antirrhina


IMG_2814


i Achimenes ‘Honey Queen’


IMG_2817


a tutaj wszystkie razem, aktualnie kwitnące odmianowe achimenesy :


IMG_2818

IMG_2805


serdeczne pozdrowienia z hojowego domu,

Edyta

poniedziałek, 22 lipca 2013

Hoya sp. MT09


To chyba jakaś meredithii, ale kupiłam z nazwą sp. MT09 więc niech tak zostanie.
Parapet południowy, pokój mojego dziecka. Ostre słońce cały dzień – dlatego ma tak jasne liście. Rośnie ładnie więc niech jej będzie, stanowiska jej nie będę zmieniać. Raz na 2 tygodnie staram się ją wyprysznicować ;-) Liście ma bardzo duże, większe od meredithii Ted Green. Luuuubię nerwuski !


IMG_2529

IMG_2530

IMG_2534

IMG_2535

IMG_2537


Buziaki gorące ślę,
Edyta

PS.1 Dziękuję za zdjęcia Waszych cudownych hojowych parapetów. Wszystkie okna były śliczne, ale najbardziej podobały mi się - Agnieszki i Pani Dorotki. N. Dziewczyny podajcie adresy, pojadą do Was hojowe nagrody.

PS.2 Dołożyłam do bazarku kilka hoi, są to niestety w większości pojedyncze egzemplarze – zerknijcie.

PS.3 Zakwitła Kohleria ‘Ruby Sunshine’


IMG_2538


sobota, 20 lipca 2013

Hoya obscura

 

IMG_2478

IMG_2464

IMG_2465

IMG_2468

IMG_2469

IMG_2470

IMG_2476

IMG_2482

IMG_2484

 

Bardzo urocza, pachnąca hoja. Obowiązkowa w kolekcji każdego hojomaniaka.

Miłego weekendowania

Edyta

wtorek, 16 lipca 2013

Hoya lobbii ‘Orange’

 

Hoja lobbii to jedna z moich ulubienic. Rośnie bezproblemowo, łatwo zakwita. Jak większość moich hoi, rośnie w podłożu własnej produkcji, o którym pisałam TUTAJ .

 

IMG_2310

IMG_2311

IMG_2313 

IMG_2317

IMG_2320

IMG_2324

IMG_2349

 

A tutaj porównanie lobbii ‘Orange’ z kwitnącą w ubiegłym roku lobbii ‘Red corona, cream flowers’

Hoya lobbii ‘Red corona, cream flowers’

 

Hoya lobbii ‘Orange’

IMG_2345 

 

kwitnąco, słonecznie ( nareszcie ),  pozdrawiam

Edyta

poniedziałek, 15 lipca 2013

Mini konkursik i mycie okien – prosta rzecz …

 

a nawet bardzo prosta,

pod warunkiem że nie ma się dwupoziomowych parapetów,  a na tych dwóch poziomach ( np. w salonie )  ponad 50 hoi, które trzeba ściągnąć z parapetu, pooglądać ze wszystkich stron, zrobić im prysznic { i zdjęcia ;-) }, wymienić niektóre drabinki, niektóre okazy przesadzić w ładniejsze czy też większe doniczki, umyć doniczki i podstawki, ustawić ponownie na parapecie ( w międzyczasie umyć szybciutko okno, bo przecież po to, ta cała robota heh )

Takim więc sposobem, umycie jednego okna zamiast 10 minut, zajmuje … pół dnia. Policzyłam że na  parterze mam 8 okien, gdybym chciała umyć wszystkie naraz,  musiałabym wziąć urlop :-)

Czyż nie jesteśmy mistrzami utrudniania sobie życia ? *

Oczywiście, przed zabraniem się za mycie okna, trzeba koniecznie zjeść pożywny posiłek, bo z pewnością w ciągu najbliższych kilku godzin nie będzie na to czasu :-)

IMG_2260

 

A oto ściągnięty pierwszy poziom z salonowego okna ( drugi poziom – wiszący, druciany kosz długości parapetu, z maluchami, musiał już stać na podłodze )

Hoje widoczne poniżej są jeszcze przed kąpielą, za chwilę zacznie się wędrówka z każdą po kolei, do łazienki :-)

 

IMG_2267

IMG_2269

IMG_2270

IMG_2271

IMG_2272

IMG_2273

IMG_2274

IMG_2276

IMG_2277

IMG_2278

IMG_2290

 

Coraz intensywniej dążę do tego, aby moje hoje zdobiły wnętrza, zamiast je zagracać. W miarę możliwości wymieniam doniczki, będę się starała zakupić jednakowe drabinki, ustawiać na parapetach wg. wysokości drabinek itd.  Przestałam widzieć sens w beznadziejnym gromadzeniu tych przepięknych roślin, przy jednoczesnym braku eksponowania ich { uprawa  na strychu lub w piwnicy, gdzie nie dość że ich nie widać, to jeszcze wszystko poustawiane jest byle jak, zakurzone i zaniedbane, proszące się o podlanie, to dla mnie ( przepraszam ) czysty idiotyzm }

Miejmy tyle hoi, aby każda była piękna, zdrowa i zadbana ( znam osoby które mają 300 - 400 okazów i są to naprawdę zadbane, cudowne rośliny, ale znam również hojarzy którzy mają zaledwie 20 - 30 hoi, a ich kolekcja wygląda po prostu smutno… )

 

***

Pokażecie mi zdjęcia Waszych hojowych parapetów ?

Dla właściciela najładniejszego hojowego okna ( wg. mnie oczywiście –  to opinia subiektywna ) przewiduję hojową nagrodę niespodziankę. Zaręczam Wam, że się opłaca :-) Na zdjęcia czekam do piątku 19 lipca pod adresem mailowym hoyahoya@interia.pl

No dalej, mam nadzieję że moja skrzynka mailowa zapełni sie zdjęciami Waszych pięknych parapetów i okien…

 

Cudownego tygodnia, Wam i Sobie życzę ( ponoć pogoda ma się poprawić )

Edyta

 

* ale i tak nie zamieniłabym swoich roślin na nic innego :-))

niedziela, 14 lipca 2013

Hoya DS-70 variegata


Kwiaty są tak maleńkie, że miałam problem ze zrobieniem im dobrego zdjęcia.
I choć małe jest piękne, Hoya DS-70 variegata to zdecydowanie hoja ozdobna z liści.


IMG_2176

IMG_2180

IMG_2192

IMG_2175


Już następna hoja zaczyna otwierać pąki, więc do usłyszenia/przeczytania ‘niebawem’ …
pozdrawiam Was ciepło

Edyta

PS. Zakwitł Achimenes ‘Serge Saliba’

IMG_2256

IMG_2259