*

Na imię mam Edyta i od lat hobbystycznie uprawiam rośliny.
Hoje to moja wielka roślinna miłość! Ściągam je skąd się da ... Z najdalszych zakątków Europy i świata.
Poszukuję wciąż nowych gatunków i odmian tych wspaniałych roślin. Podziwiam kwitnienia, zakochuję się w liściach.To jak narkotyk ...
Moja kolekcja, licząca ok.900 gatunków i odmian hoi, stale się powiększa, a mój dom coraz bardziej przypomina las deszczowy.
Zapraszam do odwiedzin.


*

czwartek, 12 marca 2015

Hoya lucardenasiana–odsłona druga i Hoya tomataensis

 

Po kilku godzinach od rozkwitu, Hoya lucardenasiana wywinęła płatki korony, a kwiaty zaczęły wywarzać nektar. Teraz z pewnością czeka na zapylenie, wabiąc lepkim sokiem i wspaniałym zapachem, drobne fruwające owady. Nie wie bidulka, że w Polsce dopiero przedwiośnie, więc nic z tego :-)

Oto jej “druga twarz” :

 

Hoya lucardenasiana

IMG_7796

IMG_7799

IMG_7807

IMG_7809

IMG_7820

IMG_7819

 

***

Kwiatami uraczyła mnie również Hoya tomataensis, zamieszkująca południowy parapet.

 

Hoya tomataensis

IMG_7780

IMG_7781

IMG_7786

IMG_7788

 

A oto H. mappigera robi mi nadzieję … Jak myślicie ? Da radę ?

 

IMG_7823

 

Cudnego dnia,

Edyta

4 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Póki co, pączek dalej rośnie - więc jest nadzieja :-)

      Usuń
  2. Jakie ja mam szczęście, że tutaj trafiłam:) Oglądam jedno cudeńko po drugim :) a H. mappigera na pewno da radę bo w takich rękach nie ma innej opcji :*
    Pozdrawiam weekendowo ;) Bogusia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bogusiu, jesteś tutaj zawsze mile widziana :-) Dziękuję za miłe słowa.
      Buziaki weekendowe
      E.

      Usuń

Dziękuję Wam za słowa pozostawione w komentarzach. Jesteście zawsze tutaj mile widziani!
Thank you for all your words.
Your comments are always very welcome.