*

Na imię mam Edyta i od lat hobbystycznie uprawiam rośliny.
Hoje to moja wielka roślinna miłość! Ściągam je skąd się da ... Z najdalszych zakątków Europy i świata.
Poszukuję wciąż nowych gatunków i odmian tych wspaniałych roślin. Podziwiam kwitnienia, zakochuję się w liściach.To jak narkotyk ...
Moja kolekcja, licząca ok.900 gatunków i odmian hoi, stale się powiększa, a mój dom coraz bardziej przypomina las deszczowy.
Zapraszam do odwiedzin.


*

środa, 8 sierpnia 2018

Hoya aff. phyllura ( = aff. clemensiorum )




Zakupiona od szwedzkiej kolekcjonerki jako Hoya aff. phyllura. Biorąc pod uwagę że obecnie phyllurą nazywamy hoję, która wcześniej nosiła nazwę linusii, nazwa Hoya aff. phyllura jest na 100 % błędna - właściwsza będzie nazwa Hoya aff. clemensiorum. 

Mam z tym ogromny problem. Dość często kupuję hoje z których nazwami nie zgadzam się, nie czuję się jednak upoważniona do ich zmiany, dlatego sadzonki wysyłam dalej w świat z etykietą z którą sadzonka została zakupiona. To dla mnie bezpieczniejsza opcja gdyż nie chcę brać odpowiedzialności za ewentualne zmiany w nazewnictwie, nie wiem jednak czy jest to do końca właściwe... Być może takie błędy powinny być weryfikowane od razu ? Jakie macie zdanie na ten temat ? Póki co będę dopisywała w nawiasie swoją propozycję, jeżeli widzę że w nazwie jest błąd. 

Kwiaty są bardzo ładne, podobne do kwiatów hoi finlaysonii, lecz deczko większe i zupełnie inaczej pachną ! Mój mąż stwierdził że zapach tej hoi jest przepiękny, ale my mamy zupełnie inne 'gusta' zapachowe. Choćbym bardzo mocno się doszukiwała czegoś ładnego w tym zapachu, no nie... nie da rady.
Pominę więc temat zapachu i napiszę co mnie urzekło -  otóż płatki korony kwiatów są tak ciemne że niemal czarne, zdjęcia tego nie oddają gdyż lampa błyskowa niestety je rozjaśnia. Na żywo wyglądają wspaniale.





Hoya aff. phyllura ( = aff. clemensiorum )























serdeczności kwitnące ślę






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję Wam za słowa pozostawione w komentarzach. Jesteście zawsze tutaj mile widziani!
Thank you for all your words.
Your comments are always very welcome.