*

Na imię mam Edyta i od lat hobbystycznie uprawiam rośliny.
Hoje to moja wielka roślinna miłość! Ściągam je skąd się da ... Z najdalszych zakątków Europy i świata.
Poszukuję wciąż nowych gatunków i odmian tych wspaniałych roślin. Podziwiam kwitnienia, zakochuję się w liściach.To jak narkotyk ...
Moja kolekcja, licząca ok.900 gatunków i odmian hoi, stale się powiększa, a mój dom coraz bardziej przypomina las deszczowy.
Zapraszam do odwiedzin.


*

piątek, 25 stycznia 2019

Hoya sp. Morobe Province



Zakwitła lecz nie rozwiała żadnych wątpliwości. Być może to nowy gatunek ? lub naturalna krzyżówka ? 


Nie wiem dlaczego i po co, ktoś jej przypisał numeNS 05-154. To absolutnie nie jest ta hoja ! 
Hoya NS05-154 Morobe Province z kolekcji Nathalie Simonsson, wygląda zupełnie inaczej. 
To że obie hoje zostały znalezione w prowincji Morobe w Papua Nowa Gwinea, nie oznacza że są one takie same...  Na tym stanowisku mogą rosnąć setki różnych hoi i mimo tego że będą one zupełnie inne, to wszystkie mają prawo być podpisane jako sp. Morobe Province ( od stanowiska zebrania ) 


Podsumowując : Kupiłam tą hoję po prostu jako sp. Morobe Province i nigdy nie sprzedawałam z żadnym innym oznaczeniem. Bardzo więc proszę, usuńcie ze swoich fiszek ten błędny numer NS 05-154, żeby nie wprowadzać zamętu, który w hojowym nazewnictwie i tak jest już duży.




Hoya sp. Morobe Province





























serdeczności ślę






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję Wam za słowa pozostawione w komentarzach. Jesteście zawsze tutaj mile widziani!
Thank you for all your words.
Your comments are always very welcome.