*

Na imię mam Edyta i od lat hobbystycznie uprawiam rośliny.
Hoje to moja wielka roślinna miłość! Ściągam je skąd się da ... Z najdalszych zakątków Europy i świata.
Poszukuję wciąż nowych gatunków i odmian tych wspaniałych roślin. Podziwiam kwitnienia, zakochuję się w liściach.To jak narkotyk ...
Moja kolekcja, licząca ok.900 gatunków i odmian hoi, stale się powiększa, a mój dom coraz bardziej przypomina las deszczowy.
Zapraszam do odwiedzin.


*

środa, 6 lutego 2019

Hoya paulshirleyi




Hoya paulshirleyi została opisana w 2010 roku przez Teda Greena i Dale'a Kloppenburga na cześć Paula Shirleya w biuletynie Fraterna ( numer 22 i 23 ).


Szczerze mówiąc, to nie mam pojęcia czym ona się różni od Hoi tomataensis. Szukałam takich informacji, ale niestety nie znalazłam odpowiedzi na moje pytania... Nie znalazłam też publikacji biuletynu Fraterna z tego roku ( mam wszystkie roczniki od roku 1990 do 2006 ). Czy ktoś mądrzejszy może mnie oświecić ? Jeżeli wiecie coś więcej o tej hoi i dlaczego wygląda praktycznie tak samo jak opisana w 2004 r. Hoya tomataensis  ( również przez T. Greena i D. Kloppenburga ) bardzo proszę kliknijcie w temat tego posta ( czyli Hoya paulshirleyi ) i na samym końcu pojawi się okienko "Prześlij komentarz" . Zastanawiam się dlaczego autorzy opisali je jako dwa odrębne gatunki ? 




Hoya paulshirleyi













i z kwitnącą jednocześnie koleżanką ;-)



Hoya tomataensis & Hoya lobbii orange







PS. Kwiaty H. paulshirleyi cudoooownie pachną !





Do miłego !






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję Wam za słowa pozostawione w komentarzach. Jesteście zawsze tutaj mile widziani!
Thank you for all your words.
Your comments are always very welcome.