*

Na imię mam Edyta i od lat hobbystycznie uprawiam rośliny.
Hoje to moja wielka roślinna miłość! Ściągam je skąd się da ... Z najdalszych zakątków Europy i świata.
Poszukuję wciąż nowych gatunków i odmian tych wspaniałych roślin. Podziwiam kwitnienia, zakochuję się w liściach.To jak narkotyk ...
Moja kolekcja, licząca ok.900 gatunków i odmian hoi, stale się powiększa, a mój dom coraz bardziej przypomina las deszczowy.
Zapraszam do odwiedzin.


*

niedziela, 4 lipca 2010

Jagodowy początek lipca , na dodatek hoya sp.Tanna

Wczorajsze , sobotnie popołudnie spędziłam w lesie .Naładowałam akumulatory , poprzytulałam się do brzóz , nazbiera łam jagód … Moim milusińskim zebrało się na jagodzianki , jak szybko je zrobiłam , tak szybko ich nie było – zdążyłam jednak uwiecznić na zdjęciach :-)

IMG_1883

 

Jagodzianki

*5 dag drożdży

*1/4 szkla.cukru

*3/4 szkl.mleka

*3 szkl.mąki

*1 jajko + 1 żółtko

*1/2 kostki masła

*szczypta soli

*na nadzienie : jagody wymieszane z cukrem i cukrem waniliowym

1.Drożdże rozetrzeć z cukrem ( do uzyskania płynu).Dodać ciepłe mleko ,przesiać mąkę ,dodać jajko i żółtko oraz sól. Wyrobić do połączenia składników i dodać rozpuszczone masło (nie gorące) i jeszcze raz wyrobić aż masełko się wchłonie .

2.Ostawić do wyrośnięcia w ciepłe miejsce ( pod kocyk można :-)

3.Odrywać kawałki wielkości śliwki i formować placuszki , nakładać jagody i zlepiać bułeczki .Zostawić  chwilę na blasze aby podrosły .Można posypać kruszonką , można posmarować białkiem ( tym od żółtka w przepisie)

4.Piec w temp 130 stopni – 30 minut.IMG_1893

Jeżeli ktoś się skusi , życzę smacznego .

 

 

 

 

 

Nie zdążyłam umyć okien , miałam w planach sfotografować dla Was co nieco …. Mam trochę tego w zanadrzu ,ale nic straconego :-)

Na szybko pokażę hoya sp. Tanna Island

Wdzięczna , szybko rosnąca , mieszkanka wyspy Tanna . Znaleziona w części wulkaniczno – górzystej , lubi więc lekko kwaśne , żyzne podłoże .Kwitnie TAK  - w naturze - nieprzerwanie … Kwiaty wytwarzają dużo nektaru i lekki ,przyjemny zapach .

Piękna prawda ? IMG_1922 Niepozorna ale piękna.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wg moich spostrzeżeń ,podobna do hoi leucorhoda ,podobny pokrój ,podobny kształt i kolor liści .

IMG_1924

 

Roślina widoczna powyżej dotarła do mnie ze Szwecji , w marcu , jako nieukorzeniona , mała sadzonka … Tempo wzrostu więc ma błyskawiczne .Oby tak dalej , a w przyszłości mam nadzieję podziwiać kwiaty , w jednym z najpiękniejszych kolorów …

Bo róż i biel to moje najulubieńsze barwy … W moim domu te kolory wiodą prym ….

pozdrawiam :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję Wam za słowa pozostawione w komentarzach. Jesteście zawsze tutaj mile widziani!
Thank you for all your words.
Your comments are always very welcome.