*

Na imię mam Edyta i od lat hobbystycznie uprawiam rośliny.
Hoje to moja wielka roślinna miłość! Ściągam je skąd się da ... Z najdalszych zakątków Europy i świata.
Poszukuję wciąż nowych gatunków i odmian tych wspaniałych roślin. Podziwiam kwitnienia, zakochuję się w liściach.To jak narkotyk ...
Moja kolekcja, licząca ok.900 gatunków i odmian hoi, stale się powiększa, a mój dom coraz bardziej przypomina las deszczowy.
Zapraszam do odwiedzin.


*

czwartek, 9 sierpnia 2018

Hoya kipandiensis ♥



Kupiłam ją w lutym 2016 roku, jako małą dwulistną sadzonkę ( pokazywałam ją TUTAJ ) Nie śniłam nawet o tym, że zakwitnie po dwóch i pół roku uprawy !


Hoya kipandiensis została nazwana od miejsca w którym ją po raz pierwszy znaleziono - wsi Kipandi, w pobliżu Croker Range National Park w Sabah na wyspie Borneo. Znaleziono ją tam na brzegu rzeki w górzystej okolicy lasów dipterocarp, na wysokości 200-600 mnpm na bardzo żyznej aluwialnej glebie. +

W opisie znalazłam informację że w baldachu H. kipandiensis jest 4-8 kwiatów, u mnie jest 10 :-)

Kwiaty przepięknie pachną - anyżowo.



Hoya kipandiensis































a tutaj wraz z kwitnącą sąsiadką - Hoją forbesii







***



HOJOWA CIEKAWOSTKA NA DZIŚ :


Jeśli ukorzeniacie sadzonki hoi w wodzie, pamiętajcie żeby ukorzeniać je w jak najmniejszym naczyniu. Idealny będzie kieliszek - do połowy tylko ! napełniony wodą ( kranówką ! nie używamy do tego celu wody gotowanej )
Jakie to ma znaczenie ? A no ma :-)
Komórki roślinne znajdujące się w łodygach, wytwarzają hormony zwane auksynami, które regulują wiele ich procesów życiowych, w tym tworzenie się korzeni. Aby w wodzie było ich jak największe stężenie, naczynie w którym ukorzeniamy sadzonkę musi być jak najmniejsze.
Jest duże prawdopodobieństwo że w dużym naczyniu łodyga wcześniej zgnije, zanim się ukorzeni.




***



W związku z tym że jutro wyjeżdżam, a wracam w niedzielę, za chwilę opublikuję nowy HOJOWY BAZAREK. Zerknijcie, zapraszam !



xoxo







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję Wam za słowa pozostawione w komentarzach. Jesteście zawsze tutaj mile widziani!
Thank you for all your words.
Your comments are always very welcome.