*

Na imię mam Edyta i od lat hobbystycznie uprawiam rośliny.
Hoje to moja wielka roślinna miłość! Ściągam je skąd się da ... Z najdalszych zakątków Europy i świata.
Poszukuję wciąż nowych gatunków i odmian tych wspaniałych roślin. Podziwiam kwitnienia, zakochuję się w liściach.To jak narkotyk ...
Moja kolekcja, licząca ok.900 gatunków i odmian hoi, stale się powiększa, a mój dom coraz bardziej przypomina las deszczowy.
Zapraszam do odwiedzin.


*

środa, 2 marca 2011

Nawożenie hoi i trochę prywaty ...

Hop hop zagląda tu jeszcze kto ??? :-) Proszę o usprawiedliwienie dłuższej nieobecności.
Poczułam wiosnę to i po domu zaczęłam biegać jak opętana, okna myć (czego wynikiem jest przycięcie buszu i wystawienie na sprzedaż), przestawiać, ustawiać, malować, cudować, przeglądać garderobę... Dostałam pałera hah jak słońce mi zaświeciło. Ile jeszcze pomysłów, planów, marzeń, kątów niezagospodarowanych, pomieszczeń niewyremontowanych. Tak to jest jak się jednocześnie buduje i mieszka, dosłownie. Oranżeria niedokończona prosi się żeby poświęcić jej kilka dni, by była gotowa na przeprowadzkę hoi. Reasumując, czeka mnie wyjątkowo pracowity rok.
Pamiętacie moje postanowienia, marzenia, cele noworoczne? Pragnęłam zakupić tunel foliowy, by uprawiać wieeeeeele odmian pomidorów (małe-koktajlowe, duże, czerwone, żółte, białe, czarne, paskowane mniam, kocham pomidory) i inne zdrowe warzywa i owoce. Mam. Kupiłam. Cieszę się przebardzo, teraz tylko muszę poczynić kilka zmian na moim terenie przydomowym co by tunel się zmieścił, co by sensownie wyglądał i spełniał jak najlepiej swoją funkcję (ustawienie względem stron świata :-). To nie lada wyzwanie bo tunel ma 6 metrów na 3 metry-małej pipidówki nie chciałam, a że różnica w cenie minimalna, a ja naprawdę bardzo kocham pomidorki :-)) to mam takiego kolosa a co. Duże jest piękne :-)

Dobra, do rzeczy. Do hoi znaczy się...
Dzisiaj wpis z cyklu - Agrotechnika, ciekawostki.

Tego jeszcze nie było, a temat na topie, jako że rośliny nasze wygłodzone są po dłuuuugiej zimie- nawóz. Nie wiem jak Wy ale ja wolę organiczne. Nie bardzo kocham chemię wszelaką, zresztą bardzo łatwo ją przedawkować, zasolić podłoże. Stosuję z powodzeniem granulowany obornik pod korzeń i problem z nawożeniem odpada na długi czas- nawożą się same. Wygodne i ekologiczne .I teraz jest dobry czas żeby go zastosować a kolejny raz - za rok o tej samej porze. Ale, ale UWAGA !!!

  1. Stosujemy 1-2-3 łyżki granulowanego obornika (zależy od rozmiaru doniczki) pod korzeń ale tak aby obornik nie dotykał bezpośrednio korzeni, należy go oddzielić cienką warstwą podłoża. 
  2. Stosujemy go TYLKO do większych hoi !


Nie śmierdzi !!! ponieważ obornik jest wewnątrz doniczki. Na tym punkcie mam bzika, nie ma prawa nic śmierdzieć. I to jest, jak napisałam powyżej, wersja dla większych hoi.

Dla młodych hoi mam coś innego. Jestem mu wierna od dłuższego czasu BIOBIZZ, Bio-Bloom. Jest to rewelacyjny w 100 % organiczny nawóz na każdą kieszeń, a wygląda sobie tak :






Ten akurat jest na kwitnienie, ale jest też wersja na liście i nazywa się BIOBIZZ, Bio-Grow.Nie używałam jeszcze tej drugiej wersji, ale kupiłam i będę testowała również. Ponoć może być nawet używany podczas fazy kwitnienia, jak środek wzmacniający rośliny (zawiera naturalne cukry zapewniające oddziaływanie z bakteriami zawartymi w ziemi, zawiera 70 mikroelementów i witaminy B1, B2, C i E.)

Wymienione nawozy można stosować również do hydroponiki.

Przypominam że nie jest to żadna reklama. Nie pobieram z tytułu opisywaniu tutaj jakichkolwiek produktów żadnych korzyści czy też profitów, a moja opinia jest wyłącznie subiektywna oparta na własnych doświadczeniach.

I na koniec hmmm
Dostałam coś miłego ostatnio. Bardzo miłego i pachnącego. Od Olusi z Katowic. Listonosz przytargał. Ja się bardzo szybko wzruszam... tak też było i tym razem...





Ola - dziękuję !!!!!!!!!

Wiosny Wam i sobie życzę ,
Smakujcie chwile !!!

Edyta

3 komentarze:

  1. Witam! Jak tam pomidory? Urosły? Warto mieć tunel?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj
      Czy mogę wiedzieć z kim rozmawiam ? Znamy się ? Osobiście ? Wirtualnie ?

      Jeżeli chodzi o tunel - zdecydowanie warto go mieć. Kocham pomidory !

      Usuń
  2. BIOBIZZ,,, zastanawiam się nad kupnem "TRIPACK FLORA GHE, ZESTAW NAWOZÓW WODA TWARDA +GRATISY" Stosowałaś może ten produkt ?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Wam za słowa pozostawione w komentarzach. Jesteście zawsze tutaj mile widziani!
Thank you for all your words.
Your comments are always very welcome.