*

Na imię mam Edyta i od lat hobbystycznie uprawiam rośliny.
Hoje to moja wielka roślinna miłość! Ściągam je skąd się da ... Z najdalszych zakątków Europy i świata.
Poszukuję wciąż nowych gatunków i odmian tych wspaniałych roślin. Podziwiam kwitnienia, zakochuję się w liściach.To jak narkotyk ...
Moja kolekcja, licząca ok.900 gatunków i odmian hoi, stale się powiększa, a mój dom coraz bardziej przypomina las deszczowy.
Zapraszam do odwiedzin.


*

niedziela, 10 kwietnia 2011

Hoya australis ‘Lisa’

 

Pokażę ją bo trochę zapomniana … Zapomniana i niedoceniana a szkoda, bo przepiękna . Pamiętam czasy kiedy aby ją zdobyć trzeba było się bić na allegro, po to żeby małego wypierdka za 100 zł dostać … Było tak, kto zahojowany od dłuższego czasu, ten pewnie pamięta. Ja pamiętam.

Ponoć prawidłowa nazwa brzmi Hoya australis ssp. tenuipes ‘Lisa’

 

IMG_1648

 

IMG_1649

 

IMG_1653

IMG_1659

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IMG_1670

 

Moim zdaniem jest to najładniejszy podgatunek hoi australijskiej. Szybko rośnie. Zdobi, rozwesela i rozświetla parapet.

Na mocno słonecznym stanowisku liście blakną,grubną i zdecydowanie cierpią, ale kwiaty są pięknie wybarwione i jest ich naprawdę dużo. Na stanowisku zacienionym kwitnie mniej obficie za to liście są cudne… Wybór należy do Was/Nas.

Kwiaty mają sporo nektaru, ładnie pachną.

***

 

IMG_1808

Mam nowego dostawcę ciętych kwiatów …

Wiecie już że lubię kwiaty w wazonie, cały rok … To moja słabość i nic na to nie poradzę.Latem jest fajnie bo są z ogrodu, niedługo będzie mi pachniał bez mmmm…………

Nowy dostawca to ‘Biedronka’ :-)) serio i jestem zachwycona bo :

1,świeże ! i ładne

2,różne ,przynajmniej u nas jest wybór naprawdę bogaty

3, tanie ( 15 szt --- 7,99 zł )

Jestem happy ;-)

 

IMG_1800

IMG_1798

 

***

Wracam do lektury bo w tygodniu pewnie nie będzie czasu …..

IMG_0539

IMG_0541

  ‘Río Anaconda to opowieść przygodowo-podróżnicza. Trzyma w napięciu jak kryminał, a jednocześnie rozśmiesza do łez. I zapewniam Was, w trakcie lektury będziecie się śmiać na głos! A przy okazji jest to historia prawdziwa.’Rewelacyjna książka, rewelacyjny autor…

Pozdrawiam Was ciepło i życzę dobrego tygodnia

Edyta

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję Wam za słowa pozostawione w komentarzach. Jesteście zawsze tutaj mile widziani!
Thank you for all your words.
Your comments are always very welcome.