*

Na imię mam Edyta i od lat hobbystycznie uprawiam rośliny.
Hoje to moja wielka roślinna miłość! Ściągam je skąd się da ... Z najdalszych zakątków Europy i świata.
Poszukuję wciąż nowych gatunków i odmian tych wspaniałych roślin. Podziwiam kwitnienia, zakochuję się w liściach.To jak narkotyk ...
Moja kolekcja, licząca ok.900 gatunków i odmian hoi, stale się powiększa, a mój dom coraz bardziej przypomina las deszczowy.
Zapraszam do odwiedzin.


*

środa, 20 kwietnia 2011

Hoya macgregorii


Wpadła mi w ręce przy parapetowych porządkach i szczerze mówiąc pozytywnie zaskoczyła. Długo kołkowała jako dwulistna, nawet nie zauważyłam kiedy ruszyła ze wzrostem i zasuwa całkiem szybko. Widać obornik  jej posmakował :-)


IMG_1993

Bardzo fajna hoja o dosyć dużych liściach.

IMG_1995


Zobaczcie jak ładnie kwitnie

Kwiaty hoya macgregorii są bardzo spektakularne.Duże kule w baldachu mogą mieć ok.120  kwiatów o ostrym, korzennym zapachu. Szok ! Pod tym względem jest mistrzynią, bodajże żaden gatunek z rodziny hoya jej nie przebił. 
Najlepiej rozwija się gdy zapewnimy jej tropikalne warunki. Ciepło (bardzo ciepło) i wysoką wilgotność powietrza.

Nie wiem o niej zbyt dużo to i dużo nie napiszę. Simone pisze  że pochodzi z Filipin. Reszty trzeba się domyślić, bo ciężko znaleźć o niej jakieś konkretne informacje.
Ma ktoś jakieś doświadczenia z tą hoją ? Chętnie posłucham, bo mnie zaciekawiła.
W lesie za płotem, wiosna już pełną gębą …

IMG_2027

IMG_2024

IMG_2032

IMG_2045


IMG_2057

IMG_2068

  w domu też ….

IMG_2118

  
IMG_2124
IMG_2122





















IMG_2121


i w sercu wiosna …
Ola, dziękuję za piękną niespodziankę { białe, haftowane jajeczko ( powyżej) } i za życzenia ... Jest mi bardzo, bardzo miło. Idealnie trafiłaś w moje gusta i preferencje, zachwyciłam się :-)  
wiosennie pozdrawiam
Edyta

1 komentarz:

Dziękuję Wam za słowa pozostawione w komentarzach. Jesteście zawsze tutaj mile widziani!
Thank you for all your words.
Your comments are always very welcome.