*

Na imię mam Edyta i od lat hobbystycznie uprawiam rośliny.
Hoje to moja wielka roślinna miłość! Ściągam je skąd się da ... Z najdalszych zakątków Europy i świata.
Poszukuję wciąż nowych gatunków i odmian tych wspaniałych roślin. Podziwiam kwitnienia, zakochuję się w liściach.To jak narkotyk ...
Moja kolekcja, licząca ok.900 gatunków i odmian hoi, stale się powiększa, a mój dom coraz bardziej przypomina las deszczowy.
Zapraszam do odwiedzin.


*

sobota, 31 marca 2012

Hoya callistophylla Sabah IML 1762 i hoya callistophylla Big Leaves

 

Mam kilka różnych odmian hoi callistophylli, jednak najbardziej uwielbiam te dwie - wielkolistne.

Hoya callistophylla Sabah IML 1762

Liście duże, bardzo twarde z wypukłym, czarnym unerwieniem. Booooska. Właśnie rozpoczęła wzrost.

IMG_5251

IMG_5249

IMG_5247

 

Hoya callistophylla BIG LEAVES

IMG_5256

IMG_5255

 

liście ogromne, tak się mają do mojej dłoni :

IMG_5257

 

również rozpoczęła wzrost na kilku pędach – co mnie przeogromnie, ale to przeogromnie cieszy

IMG_5253

IMG_5256

Callistophylle rosną u mnie wyjątkowo dobrze i szybko. Przyrosty tych o wielkich liściach cieszą najbardziej :-)

***

Jutro Niedziela Palmowa. Palma już dumie czeka w oknie na jutrzejsze Święto, choć jeszcze nie jest zupełnie gotowa. Za oknem szaro, buro, gradowo, śnieżnie … Aż się nie chce wychodzić aby zerwać potrzebnych do palmowych dekoracji – borowin, bazi, wiosennych kwiatów …

IMG_5270

Ale Święta mają być słoneczne … Oby !

Cieplutkie pozdrowienia ślę – choć za oknem jest - jak jest …

Edyta

6 komentarzy:

  1. Edytko, obie są naprawdę piękne...
    Czy w hodowli potrzebują jakiegoś specjalnego traktowania?

    OdpowiedzUsuń
  2. Edytko, obie są naprawdę piękne...
    Czy w hodowli potrzebują jakiegoś specjalnego traktowania?

    OdpowiedzUsuń
  3. stokroosje - thank you :-)
    Nikitka, nie, nie potrzebują specjalnych zabiegów - traktuję je tak samo jak pozostałe hoje. Callistophylle są wg. mnie bardzo łatwe w uprawie.

    buziaki

    OdpowiedzUsuń
  4. A wiesz może czy jest różnica w wybarwieniu i wielkości liści, w zależności od tego w jakim miejscu stoi ta hoja? Rozchodzi mi się głównie o nasłonecznienie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Na pewno jest różnica. W słońcu nerwy są bardziej wyraziste.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Wam za słowa pozostawione w komentarzach. Jesteście zawsze tutaj mile widziani!
Thank you for all your words.
Your comments are always very welcome.