*

Na imię mam Edyta i od lat hobbystycznie uprawiam rośliny.
Hoje to moja wielka roślinna miłość! Ściągam je skąd się da ... Z najdalszych zakątków Europy i świata.
Poszukuję wciąż nowych gatunków i odmian tych wspaniałych roślin. Podziwiam kwitnienia, zakochuję się w liściach.To jak narkotyk ...
Moja kolekcja, licząca ok.900 gatunków i odmian hoi, stale się powiększa, a mój dom coraz bardziej przypomina las deszczowy.
Zapraszam do odwiedzin.


*

wtorek, 4 grudnia 2012

Hoya sp. Sulawesii GPS 8845, zimowe klimaty, wysyłka roślin gdy na zewnątrz zimnoooooooo i nawóz do hydro

 

To jeszcze młodziutka roślina,  ale już widzę w niej potencjał.

IMG_1272

IMG_1273

IMG_1275

 

***

Za oknem jak w bajce. Zasypany śniegiem las, zasypane drogi, płatki śniegu wirują jak szalone. Aby dostać się do ‘miasta’  samochód musi mieć dobre, zimowe opony a czasem i to nie wystarczy… Drogowców jak co roku zima zaskoczyła, autobus który dowozi dzieci do szkoły w tym tygodniu nie dotarł do naszej wsi 2 razy. Zima przyszła na całego. W domu zimowe dekoracje wprawiają mnie w błogostan. Świecące płatki śniegu w oknie, świece - które są obowiązkowe wieczorami, sprawiają że w domu zrobiło się bardzo klimatycznie.

IMG_1381

IMG_1375

IMG_1354

IMG_1348

IMG_1372

IMG_1451

IMG_1444

IMG_1382

***

Pytacie co z wysyłką hoi zimą, powtórzę to co w ubiegłym roku :

Hoje to rośliny tropikalne więc rosną cały rok. Szczerze ?  Nie zauważyłam aby była jakakolwiek różnica w ukorzenianiu ich teraz a np. w kwietniu … Przecież my tak naprawdę stwarzamy im lato, przez okrągły rok. Dlatego ja osobiście nie rezygnuję z zakupów hoi nawet zimą.  Jedyny szkopuł to : jak sprzedawca zabezpieczy je na czas podróży, chłodnej podróży ?  Jeżeli będziecie kupowali hoje zimą, poproście sprzedających, o ubranie ich na cebulkę. Kilka warstw zdziała cuda i pozwoli aby rośliny dotarły do Was bezpiecznie i zdrowo. Uwaga ! Nie zapominajmy o wspaniałych właściwościach zwykłych, szarych ( nie kolorowych ) gazet. Gazeta doskonale chroni rośliny: i zimą przez chłodem i latem przed gorącem. Do tego ocieplina, kolejna warstwa gazety i koniecznie kartonowe pudełko - wtedy można cieszyć się nową dostawą, zdrowych sadzonek …. Absolutnie nie pakujcie i nie pozwólcie pakować sobie roślin w papier toaletowy, który wysysa całą wilgotność z roślin, a następnie zostaje maksymalnie schłodzony przez zimne czy też mroźne powietrze. To nie jest dobry sposób.

 

Do –10 st C będę wysyłała rośliny jak zwykle, standardowo odpowiednio zabezpieczone przed chłodem. W większe mrozy powyżej –10st C wysyłając przesyłki, będę zabezpieczała dodatkowo rośliny zakupioną dla Was gratis TEA TOWEL, którą później będziecie mogli wykorzystać w kuchni. Jeżeli kupujecie rośliny u kogoś innego – zaproponujcie taką opcję zabezpieczenia sadzonek. Jest to rewelacyjny sposób, testowany przez mnie niejednokrotnie. Gdy temperatury sięgną –15 do –20 st C będziemy musieli je przeczekać i tutaj będę nieugięta. Nikt rozsądny nie wysyła roślin w taki mróz.

 

***

Obiecałam że pokażę dobry nawóz do hydro, który odkryłam jakiś czas temu.

 

IMG_1384

 

 

Jest to nawóz Hesi Hydro Growth – u mnie niemiecki 5 litrowy odpowiednik Hesi Hydro Wuchs zakupiony na allegro. Jest to nawóz na zdrowy wzrost roślin, przeznaczony specjalnie do uprawy hydroponicznej. Wg. opisu – jest wzbogacony o składniki witalne, które dają roślinie więcej energii i pozwalają utrzymać zdrowe podłoże.

Zauważyłam po nim bardzo ładny wzrost sadzonek, więc szczerze go polecam !

 

 

 

 

 

Zimowo – xoxo

Edyta

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję Wam za słowa pozostawione w komentarzach. Jesteście zawsze tutaj mile widziani!
Thank you for all your words.
Your comments are always very welcome.