*

Na imię mam Edyta i od lat hobbystycznie uprawiam rośliny.
Hoje to moja wielka roślinna miłość! Ściągam je skąd się da ... Z najdalszych zakątków Europy i świata.
Poszukuję wciąż nowych gatunków i odmian tych wspaniałych roślin. Podziwiam kwitnienia, zakochuję się w liściach.To jak narkotyk ...
Moja kolekcja, licząca ok.900 gatunków i odmian hoi, stale się powiększa, a mój dom coraz bardziej przypomina las deszczowy.
Zapraszam do odwiedzin.


*

niedziela, 15 grudnia 2013

Hoya dolichosparte, małe kwitnienia, Święta idą a u mnie jeszcze Meksyk :-)

 

Hoja dolichosparte to hoja o ślicznych, błyszczących, sercowatych, ładnie unerwionych liściach. Rośnie dosyć szybko. Zajmuje stanowisko w oranżerii. Latem cieniowanej, nie ma więc bezpośredniego dostępu słońca, zimą natomiast cieniówkę usuwam aby rośliny miały jak najwięcej światła.

Hoya dolichosparte

IMG_6546

IMG_6547

IMG_6549

IMG_6553

 

***

Zakwitła Hoya lanceolata

IMG_6658

IMG_6655

Hoya lacunosa ‘Poonsak’

IMG_6660

 

oraz przeuroczy Impatiens niamniamensis ( dziękuję Pani Basiu )

IMG_6376

 

***

Koniec remontu już tuż-tuż. Myślę że ok. środy powinnam skończyć, dlatego kolejny post będzie świąteczno - poremontowy. Szczerze ? mam już dość. Nie mogę się doczekać końca prac, a po tym - idę do fryzjera i na manicure, aby znów poczuć się jak kobieta, a nie robokop. Wtedy z przyjemnością oddam sie przygotowaniom do Świąt. A Święta w tym roku znów będą wyjątkowe. Mojego męża brat, mieszkający na stałe we Włoszech przyjeżdża już w piątek. Razem z nim, przyjeżdża również nasz serdeczny przyjaciel Pablo pochodzący z Wenezueli, ksiądz-muzyk, który niedawno wydał drugą płytę. Dom znów będzie rozbrzmiewał jego śpiewem, serdecznością, wesołym usposobieniem, znów będziemy go uczyć języka polskiego i śmiechu będzie przy tym co niemiara. Przyjeżdżają również moi najbliżsi. Ach, to będą wspaniałe Święta...

 

Czego Wam również serdecznie życzę !

Do usłyszenia/przeczytania niebawem,

Edyta

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję Wam za słowa pozostawione w komentarzach. Jesteście zawsze tutaj mile widziani!
Thank you for all your words.
Your comments are always very welcome.