*

Na imię mam Edyta i od lat hobbystycznie uprawiam rośliny.
Hoje to moja wielka roślinna miłość! Ściągam je skąd się da ... Z najdalszych zakątków Europy i świata.
Poszukuję wciąż nowych gatunków i odmian tych wspaniałych roślin. Podziwiam kwitnienia, zakochuję się w liściach.To jak narkotyk ...
Moja kolekcja, licząca ok.900 gatunków i odmian hoi, stale się powiększa, a mój dom coraz bardziej przypomina las deszczowy.
Zapraszam do odwiedzin.


*

środa, 14 maja 2014

Nowe gatunki hoi 2014 roku

 

 

Wg. źródła TUTAJ , mamy nowe gatunki hoi, które zostały opisane i opublikowane oficjalnie w kwietniu tego roku.

Są to :

1. Hoya benchaii

Jest to hoja, która nazywała się dotąd : Hoya sp. Sabah SBH 35 lub Hoya kloppenburgii pink . Akurat ją posiadam,  mogę więc zmienić nazwę na nową/właściwą.

2. Hoya chewiorum

Dotąd była to Hoya sp. Sabah CR12

3. Hoya hamiltoniorum 

Dotąd była nazywana hoją sp. ‘Sunken Corona’

Muszę przyznać że na tą zachorowałam Czerwone sercei będę szukać z uporem maniaka po świecie.

4. Hoya kipandiensis

Jej nazwa dotąd brzmiała Hoya sp. Sabah CR44

Na ta zachorowałam również  Czerwone serce

5. Hoya linusii

Można ją było spotkać dotąd jako Hoya sp. Linus lub Hoya sp. Sabah CR24

Tą mam, kupiłam jeszcze przed publikacją  i rośnie pieknie, a kilka sadzonek poszło już w świat.

6. Hoya retrorsa

Nowa nazwa hoi, która dotąd nazywwała się Hoya sp. Sabah AL1950

7. Hoya sammannaniana 

Dotąd nazywana hoją sp. Deep Bell lub sp. Sabah Sdk41

Mam ją, więc muszę już zmienić nazwę na prawidłową.

8. Hoya paitanensis

 

***

Nowe gatunki = nowe hojowe marzenia, oby się szybko spełniły ...

papa

Edyta

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję Wam za słowa pozostawione w komentarzach. Jesteście zawsze tutaj mile widziani!
Thank you for all your words.
Your comments are always very welcome.