*

Na imię mam Edyta i od lat hobbystycznie uprawiam rośliny.
Hoje to moja wielka roślinna miłość! Ściągam je skąd się da ... Z najdalszych zakątków Europy i świata.
Poszukuję wciąż nowych gatunków i odmian tych wspaniałych roślin. Podziwiam kwitnienia, zakochuję się w liściach.To jak narkotyk ...
Moja kolekcja, licząca ok.900 gatunków i odmian hoi, stale się powiększa, a mój dom coraz bardziej przypomina las deszczowy.
Zapraszam do odwiedzin.


*

niedziela, 5 listopada 2017

Nowa, piękna : Hoya carnosa round leaves variegated - na dobry początek listopada



Kupiona jako H. carnosa round leaves variegated. Rosła sobie spokojnie z lekkim, białym obrzeżeniem liści, które w pełnym słońcu ładnie wybarwiało się na rożowo. Ładna, nie powiem, ale szału większego nie było. Aż do tego lata... Tego lata jej liście diametralnie zmieniły swój wygląd. Nie będę pisała tutaj po jakich zabiegach się to stało, ponieważ jestem jeszcze na etapie testowania ich na kilku innych odmianach hoi. Myślę że miały na to wpływ 3 czynniki, ale dopóki nie urosną młode liście na hojach którym zaserowałam dokładnie takie same zabiegi, nie będę miała pewności czy to faktycznie ich zasługa, czy matki natury po prostu, bo być może ta odmiana tak ma ? ( ma ktoś taką ? jeśli tak, dajcie znać proszę, bo dla mnie jest to niesamowite hojowe odkrycie - nigdy wcześniej takiej nie widziałam )

W każdym razie, napatrzeć się na nią teraz nie mogę. Jest wspaniała ! Większość nowych liści przypomina mi troszkę liście Hoi carnosa 'Argentea', a to za sprawą charakterystycznego niebieskawego zabarwienia, które pojawiło się na nich ( mniejsze lub większe ) i sprawiło że Hoja ta, stała się jedną z ciekawszych odmian które posiadam. Wyselekcjonowałam te nowe, ładne pędy, a do fiszki z nazwą Hoya carnosa round leaves variegated dopisałam sobie w nawiasie ( blue stain ) aby jakoś oznaczyć powstałą pięknotę. Z ogromną ciekawością będę obserwowała jak dalej będzie rosła. 




Hoya carnosa round leaves variegated 
( blue stain )











Fajnego tygodnia

xoxo



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję Wam za słowa pozostawione w komentarzach. Jesteście zawsze tutaj mile widziani!
Thank you for all your words.
Your comments are always very welcome.