*

Na imię mam Edyta i od lat hobbystycznie uprawiam rośliny.
Hoje to moja wielka roślinna miłość! Ściągam je skąd się da ... Z najdalszych zakątków Europy i świata.
Poszukuję wciąż nowych gatunków i odmian tych wspaniałych roślin. Podziwiam kwitnienia, zakochuję się w liściach.To jak narkotyk ...
Moja kolekcja, licząca ok.900 gatunków i odmian hoi, stale się powiększa, a mój dom coraz bardziej przypomina las deszczowy.
Zapraszam do odwiedzin.


*

poniedziałek, 8 stycznia 2018

Hoya sp. Da Nang from Vietnam SR2013-005 = Hoya crassipetiolata


 Hoya sp. Da Nang from Vietnam SR2013-005 błędnie nazwana pierwotnie jako Hoja hainanensis została opisana jako nowy gatunek i otrzymała nazwę Hoya crassipetiolata  ( Hoya hainanensis zaś to hoja która była sprzedawana dotychczas jako UT-217 , ale o niej będzie kolejny post ) 
Jeżeli macie tę roślinę w swojej kolekcji pod nazwą H. sp. Da Nang Vietnam lub Hoya hainanensis - koniecznie zmiencie nazwę na właściwą - Hoya crassipetiolata.



Hoya crassipetiolata swą nazwę zawdzięcza wyjątkowo grubemu ogonkowi liściowemu ( z łac. crass=gruby , petiola=ogonek liściowy) 
A tak kwitnie :

Hoya crassipetiolata Aver. et V. T. Pham. Digital Vietnamese flora 0257/CPC 2049a. Photos, correction and design by L. Averyanov and T. Maisak.

Publikacja : Turczaninowia 20 (3): 103–147 (2017)



Hoya crassipetiolata









***

Jak to dobrze że człowiek pamięci delfina nie ma.
Albo słonia.
O jak to dobrze.
Jak to dobrze że człowiek zapominać umie.
O jak bardzo to dobrze by wraz z tym nowym rokiem zapomnieć móc.
Drugiemu.
To taka lekkość ogarnia że słów brak.
Żeś mi na odcisk stanął, zapominam.
Czarną listę kasuję, zapominam.
Że to i owo nagadałaś, zapominam. 
A Ty tam, to nic że nie zapłaciłeś, niech Ci na zdrowie i na szczęście idzie, zapominam.
Że się napracowałam, a Ty wzięłaś jak swoje - zapominam.
Wszystko co złe było, zapominam. 
Niesprawiedliwie oceniłaś, zapominam.
Że w oczy mi dobrze, a poza źle, zapominam.
Żeś na moją drogę wtargnęła by na skróty do celu iść, zapominam.
Że deptałaś przy okazji, że brudziłaś, zapominam.
Co złe, zapominam.
Co było a nie jest, zapominam.
Cudowna ta ludzka skłonność do zapominania jest.
Cudowna. 
I Wam polecam. 
Zapomnijcie. I mi też zapomnijcie jeśli macie co.
Życie za krótkie jest bo wszystko pamiętać.



*


Dobrego nowego tygodnia, xoxo

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję Wam za słowa pozostawione w komentarzach. Jesteście zawsze tutaj mile widziani!
Thank you for all your words.
Your comments are always very welcome.