*

Na imię mam Edyta i od lat hobbystycznie uprawiam rośliny.
Hoje to moja wielka roślinna miłość! Ściągam je skąd się da ... Z najdalszych zakątków Europy i świata.
Poszukuję wciąż nowych gatunków i odmian tych wspaniałych roślin. Podziwiam kwitnienia, zakochuję się w liściach.To jak narkotyk ...
Moja kolekcja, licząca ok.900 gatunków i odmian hoi, stale się powiększa, a mój dom coraz bardziej przypomina las deszczowy.
Zapraszam do odwiedzin.


*

sobota, 20 stycznia 2018

Z cyklu NOWOŚCI 2017 : Piękna nieznajoma - Hoya sp. Vietnam



Mam szczęście do takich perełek, a to za sprawą moich roślinnych znajomych ( i tych z Polski i tych z baaaardzo daleka )  którzy pamiętają o mnie gdy znajdą coś fajnego. 
Dziękuję Wam moi kochani ! i polecam się na przyszłość. 

Uwielbiam hoje niezidentyfikowane - sp. Dla tych niezorientowanych, po skrócie sp. napisana jest zawsze nazwa stanowiska na którym została znaleziona dana hoja. Wiele z nich jest naturalnymi hybrydami powstałymi z przypadkowego zapylenia dwóch różnych gatunków hoi, niektóre okazują się też nowymi gatunkami. Takich Hoi sp. Vietnam mogą być setki - każda inna. Każda niezidentyfikowana hoja znaleziona w Wietnamie może być podpisana jako sp. Vietnam, dopóki nie zostanie oficjalnie zbadana i opisana. I każdej nazwa będzie właściwa - dopóki kiedyś, ktoś mądrzejszy, nie zbada ich i nie nada im własnej nazwy.

Moja Hoya sp. Vietnam podobna jest trochę do H. burmanica, liście jednak są znacznie dłuższe i bardziej szpiczaste. Nie mogę się już doczekać jej kwitnienia.



Hoya sp. Vietnam















a oto H. burmanica celem porównania










pozdrawiam Was ciepło i do miłego !



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję Wam za słowa pozostawione w komentarzach. Jesteście zawsze tutaj mile widziani!
Thank you for all your words.
Your comments are always very welcome.