*

Na imię mam Edyta i od lat hobbystycznie uprawiam rośliny.
Hoje to moja wielka roślinna miłość! Ściągam je skąd się da ... Z najdalszych zakątków Europy i świata.
Poszukuję wciąż nowych gatunków i odmian tych wspaniałych roślin. Podziwiam kwitnienia, zakochuję się w liściach.To jak narkotyk ...
Moja kolekcja, licząca ok.900 gatunków i odmian hoi, stale się powiększa, a mój dom coraz bardziej przypomina las deszczowy.
Zapraszam do odwiedzin.


*

poniedziałek, 16 kwietnia 2018

Z cyklu NOWOŚCI 2018 : Hoya sp. Lai Chan Forest i przezroczyste doniczki



Jak nazwa wskazuje, hoja ta została znaleziona w wietnamskim lesie. Tyle o niej wiadomo póki co, choć uważam że jeszcze będzie o niej głośno - wydaje mi się, że może być nowym, nieopisanym dotąd gatunkiem.
Liście rosną u mnie bardzo długie, z każdym kolejnym węzłem są piękniejsze i dłuższe. Łodyga jest owłosiona. 
No cóż ja mogę więcej napisać ? Sami spójrzcie, jest zjawiskowa !  




Hoya sp. Lai Chan Forest 













Wydaje się być chętna do kwitnienia, roślina jest młoda ( tegoroczna nowość ) a wypuściła już trzy peduncle kwiatowe.






***


Kupiłam na przedwiośniu kilkadziesiąt przezroczystych doniczek ( zalecanych do uprawy storczyków ) do Hoi które wymagały przesadzania. 
Muszę przyznać że był to strzał w dziesiątkę. Już mówię czemu :

Po pierwsze : mogę teraz na bieżąco obserwować i kontrolować stan korzeni.
Po drugie :  Mogę precyzyjnie odczytywać informację zamieszczoną na ściance doniczki, kiedy roślina potrzebuje kolejnego podlania. Jeśli ścianka jest zaparowana ( tak jak na poniższych zdjęciach ) to jeszcze nie podlewam, jeszcze ze 2-3 dni czekam, aż krople rosy znikną zupełnie i wnętrze doniczki będzie całkiem suche. 

Dzięki możliwości obserwacji wnętrza każdej doniczki, zauważyłam bardzo ciekawą rzecz : każda hoja pobiera wodę z podłoża inaczej. Jedna potrzebuje jej więcej ( częstszego podlewania ) inna mniej. Choć wierzch podłoża w doniczkach zawsze jest suchy, w środku, przy korzeniach, może być jeszcze sporo wilgoci !!! 

Taki system podlewania 'na życzenie' sprawia że korzenie moich hoi nigdy nie były zdrowsze i piękniejsze, a rośliny rosną jak szalone - bo wiadomo, zdrowe korzenie to zdrowa roślina.

Spróbujcie, polecam !











***

HOJOWA CIEKAWOSTKA NA DZIŚ 

Ulubiona Hoja Teda Green'a ( Kaaawa, Hawaii, USA ) to Hoya subcalva.

Też ją macie w swojej kolekcji ?



***


Fajnego, nowego tygodnia ~






5 komentarzy:

  1. Edytko zgadzam się z Tobą w 100% co do przezroczystych doniczek , ja kupując wody mineralne nie wyrzucam butelek tylko wykorzystuję jako doniczki ,wymaga to trochę pracy w przgotowanie ich do użytku, ale się opłaca 😍

    OdpowiedzUsuń
  2. Też uprawiam swoje niektóre w takich doniczkach, które pozostały mi po przesadzaniu storczylow i bardzo ułatwia to podlewanie.

    OdpowiedzUsuń
  3. W przezroczystych doniczkach (i kubeczkach) mam prawie wszystkie rośliny, no może oprócz tych wielkich. Stosuję zarówno do hydroponiki jak i uprawy tradycyjnej. W przezroczystych doniczkach rosną nawet moje ostatnio ukochane sansewierie.
    Trzeba jednak uważać z podlewaniem i odpowiednim doborem osłonek ze względu na możliwość rozwoju glonów.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Wam za słowa pozostawione w komentarzach. Jesteście zawsze tutaj mile widziani!
Thank you for all your words.
Your comments are always very welcome.