*

Na imię mam Edyta i od lat hobbystycznie uprawiam rośliny.
Hoje to moja wielka roślinna miłość! Ściągam je skąd się da ... Z najdalszych zakątków Europy i świata.
Poszukuję wciąż nowych gatunków i odmian tych wspaniałych roślin. Podziwiam kwitnienia, zakochuję się w liściach.To jak narkotyk ...
Moja kolekcja, licząca ok.900 gatunków i odmian hoi, stale się powiększa, a mój dom coraz bardziej przypomina las deszczowy.
Zapraszam do odwiedzin.


*

poniedziałek, 11 czerwca 2018

Siewki hoi. Hoya sp. EPC-690 IML0438 ( H. plicata ? )



Kupiona od Epiphytica jako Hoya sp. EPC-690 IML0438, uważam jednak że jest to podgatunek Hoya plicata.
Muszę przyznać że zaskoczyła mnie wielkością kwiatów, są dość duże, zdecydowanie większe niż kwiaty H. lacunosa czy też H. memoriae. Pięknie pachną świeżo skoszoną trawą i ziołami.



Hoya sp. EPC-690 IML0438 


























***




 18 maja pękła torebka nasienna z moją pierwszą świadomie skrzyżowaną hybrydą :
H. sp. Namtok Bangpla x H. sp. Vietnam















Może przypomnę historię tej krzyżówki :


5 kwietnia zauważyłam że jedna szypułka kwiatowa nie opadła jak pozostałe, czyli krzyżowanie Hoi sp. Namtok Bangpla pyłkiem Hoi sp. Vietnam powiodło się i zaczyna rosnąć torebka nasienna











Torebka z nasionami rosła błyskawicznie i 13 kwietnia wyglądała już tak :





a  kilkanaście dni później tak :







Urosła do długości 18 cm, później już tylko zwiększała swoją objętość


18 maja strączek z nasionami pękł, a nasion było całe mnóstwo





Natychmiast je wysiałam, a nasionka zaczęły kiełkować już następnego dnia






trzy dni później wyglądały już tak :







Dziś mam taki hojowy lasek :









Póki co, sieweczki mają tylko liścienie, lada chwila będą rosły liście właściwe a ja, z ogromną ciekawością będę obserwowała co to za cudaki powychodziły - oczywiście będę na bieżąco relacjonowała :-)




pozdrawiam Was serdecznie i dziękuję że tu zaglądacie ~







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję Wam za słowa pozostawione w komentarzach. Jesteście zawsze tutaj mile widziani!
Thank you for all your words.
Your comments are always very welcome.