*

Na imię mam Edyta i od lat hobbystycznie uprawiam rośliny.
Hoje to moja wielka roślinna miłość! Ściągam je skąd się da ... Z najdalszych zakątków Europy i świata.
Poszukuję wciąż nowych gatunków i odmian tych wspaniałych roślin. Podziwiam kwitnienia, zakochuję się w liściach.To jak narkotyk ...
Moja kolekcja, licząca ok.900 gatunków i odmian hoi, stale się powiększa, a mój dom coraz bardziej przypomina las deszczowy.
Zapraszam do odwiedzin.


*

czwartek, 12 lipca 2018

Hoya thuathienhuensis - kwitnąca premiera !




Hoya thuathienhuensis znaleziona została w centralnym Wietnamie, w prowincji Thua Thien-Hue, a nazwa jej pochodzi właśnie od miejsca znalezienia. . 

Zakwitła po dwóch latach uprawy, akurat wtedy gdy byłam na urlopie. Poczekała jednak na mój powrót, aby pozwolić zachwycić się pięknem jej kwiatów. Dziś jest ósmy dzień gdy utrzymują się na roślinie, kwitnie więc dość długo. Niestety kwiaty nie pachną, ale nadrabiają z nawiązką swą wyjątkową urodą.



Hoya thuathienhuensis































A oto aktualne kwitnienia :






1. Hoya fungii
2. Hoya carnosa splash leaves
3. Hoya carnosa 'Rubra' 
4. Hoya lacunosa Borneo
5. Hoya lacunosa Bogor Java
6. Hoya lacunosa SV403
7.Hoya davidcummingii
8.Hoya diptera Fiji
9. Hoya monetteae
10. Hoya thuathienhuensis
11. Hoya lobbii cream flowers red corona






***

W następnym poście zaspamuję Was zdjęciami z mojego wyjazdu ;-) 


Do miłego ! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję Wam za słowa pozostawione w komentarzach. Jesteście zawsze tutaj mile widziani!
Thank you for all your words.
Your comments are always very welcome.