*

Na imię mam Edyta i od lat hobbystycznie uprawiam rośliny.
Hoje to moja wielka roślinna miłość! Ściągam je skąd się da ... Z najdalszych zakątków Europy i świata.
Poszukuję wciąż nowych gatunków i odmian tych wspaniałych roślin. Podziwiam kwitnienia, zakochuję się w liściach.To jak narkotyk ...
Moja kolekcja, licząca ok.900 gatunków i odmian hoi, stale się powiększa, a mój dom coraz bardziej przypomina las deszczowy.
Zapraszam do odwiedzin.


*

środa, 1 sierpnia 2018

Hoya diptera Fiji i obiecanki Hoi kipandiensis



Kilka lat czekałam na jej kwiaty. Choć Hoya diptera jest hoją niezwykle łatwą w uprawie jeśli chodzi o wzrost, to niestety niezwykle trudno doprowadzić ją do kwitnienia. Trzeba swoje odczekać i uzbroić się w cierpliwość. Czekać warto, ponieważ jej kwiaty są baaaardzo urokliwe i naprawdę pięknie pachną. Dodatkowy plus jest taki, że gdy raz zakwitnie, kwitnie później praktycznie nieustannie.



Hoya diptera Fiji






















Hoya diptera Fiji różni się od mojej klasycznej diptery i liśćmi i kwiatami. Liście ma delikatniejsze w swej fakturze, wąskie i długie. Jeśli chodzi o kwiaty, są zupełnie inne, nie tylko kolor, ale również kształt płatków korony jest różny, spójrzcie sami :


Hoya diptera 




Hoya diptera Fiji







***

Spójrzcie jeszcze co za kwitnienie się szykuje... Hoya kipandiensis obiecuje już któryś raz z kolei, lecz jeszcze nigdy jej pąki kwiatowe nie były aż tak duże jak teraz, więc może jednak się uda ???? Trzymajcie kciuki ! 



Hoya kipandiensis flower buds :






PS. Wprawne oko zauważy, że gdzieś tam w tle kolejne pąki kwiatowe się klują, a należą one do.... hoi gildingii :-) No żyć nie umierać ;-)




xoxo




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję Wam za słowa pozostawione w komentarzach. Jesteście zawsze tutaj mile widziani!
Thank you for all your words.
Your comments are always very welcome.