*

Na imię mam Edyta i od lat hobbystycznie uprawiam rośliny.
Hoje to moja wielka roślinna miłość! Ściągam je skąd się da ... Z najdalszych zakątków Europy i świata.
Poszukuję wciąż nowych gatunków i odmian tych wspaniałych roślin. Podziwiam kwitnienia, zakochuję się w liściach.To jak narkotyk ...
Moja kolekcja, licząca ok.900 gatunków i odmian hoi, stale się powiększa, a mój dom coraz bardziej przypomina las deszczowy.
Zapraszam do odwiedzin.


*

środa, 19 grudnia 2018

Z cyklu NOWOŚĆI 2018 : Hoya sp. Buntok ( buntokensis )



Pochodzi z Kalimantan ( wyspa Borneo ) z miasta Buntok, stąd nazwa buntokensis - nadana póki co nieoficjalnie przez mieszkańców Buntok, którzy są niezwykle dumni z tego spektakularnego odkrycia nowego gatunku na swoim obszarze. Jest to Hoya endemiczna tylko i wyłącznie dla tego jednego, małego terytorium i nie rośnie w żadnym innym miejscu na świecie ! Została znaleziona po raz pierwszy pod koniec 2017 roku.

Hoya sp. Buntok ( buntokensis ) jest niezwykle ciekawą hoją żyjącą w symbiozie z mrówkami - przez to liście potrafią rosnąć bardzo zróżnicowane, co będzie widoczne na moich zdjęciach poniżej. Te które tworzą tzw. domek dla mrówek, są szerokie, zwarte w sobie i pochylone ku dołowi, pozostałe są sporo węższe i dłuższe. Niesamowicie wybarwiają się na słonecznym stanowisku.


Gdy ją kupiłam wyglądała tak : dolne liście były szerokie i krótkie { kryjówka dla mrówek } , a górny był dłuższy i węższy :






Powstały dwie sadzonki, pierwsza z górnym liściem wyglądała tak :






a druga, zaczęła już pięknie rosnąć ( te dwa liście na szczycie są już moje, polskie ) :




Hoya sp. Buntok ( buntokensis )












Kwiaty są duże i podobno bardzo przyjemnie i intensywnie pachną.




Uwaga ! Zdjęcia kwiatów nie są mojego autorstwa i mają charakter tylko podglądowy - zabrania się ich kopiowania i udostępniania z tej strony.



W związku z tym że jest to najprawdopodobniej jedyny okaz w Europie, będę sukcesywnie publikowała postępy we wzroście tej rośliny. Mam nadzieję że będzie to interesujące dla wszystkich hojowo-zakręconych ;-)




Przedświąteczne pozdrowienia ślę i do przeczytania !
( mam nadzieję że jeszcze w tym tygodniu )









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję Wam za słowa pozostawione w komentarzach. Jesteście zawsze tutaj mile widziani!
Thank you for all your words.
Your comments are always very welcome.