*

Na imię mam Edyta i od lat hobbystycznie uprawiam rośliny.
Hoje to moja wielka roślinna miłość! Ściągam je skąd się da ... Z najdalszych zakątków Europy i świata.
Poszukuję wciąż nowych gatunków i odmian tych wspaniałych roślin. Podziwiam kwitnienia, zakochuję się w liściach.To jak narkotyk ...
Moja kolekcja, licząca ok.900 gatunków i odmian hoi, stale się powiększa, a mój dom coraz bardziej przypomina las deszczowy.
Zapraszam do odwiedzin.


*

czwartek, 17 stycznia 2019

Z cyklu Agrotechnika, ciekawostki : Mother Earth's 'Plantasia' - muzyka dla roślin.





Ach, muzyka[...] To magia większa od wszystkiego, co my tu robimy!
J.K. Rowling (z książki Harry Potter i Kamień Filozoficzny)




*






Mort Garson, kanadyjski kompozytor, wczesny pionier muzyki elektronicznej żyjący w latach 1924-2008 nagrał kilka albumów które zawierały syntezator Mooga. Jednym z nich jest album Mother Earth's Plantasia, który powstał w 1976 roku. 


Album ten został skomponowany dla szybkiego, lepszego wzrostu roślin, oraz dla dobrego samopoczucia ludzi, którzy kochają rośliny.


Muzyka ta jest określana jako "pełna, ciepła, piękna, nastrojowa, specjalnie skomponowana tak, aby pomóc we wzroście roślin"


Mort Garson do każdego wydania płyty dołączał książeczkę, w której dawał wskazówki, w jaki sposób dbać o rośliny, jak do nich mówić i jaką muzykę powinno im się puszczać. Nie była ona dostępna w regularnej sprzedaży, Muzyk wkładał albumy w materace marki Simmons, które następnie były sprzedawane w salonie meblowym. Dziwne ? Owszem.
Cała płyta i zbudowana wokół niej ideologia są bardzo tajemnicze. Podobnie jak i sama muzyka. „Plantasia” momentami przypomina ścieżkę dźwiękową starych gier komputerowych, innym razem muzykę z przygodowego filmu przeplataną wysokimi, wibrującymi w uszach dźwiękami, aby gdzieniegdzie przemienić się w magiczne dźwięki z najdzikszych zakątków amazońskiej dżungli.


Odkryłam go dopiero kilka dni temu i nie zauważyłam jeszcze aby rośliny jakkolwiek na niego reagowały :-) zauważyłam jednak że mój pies uwielbia tą muzykę, a i ja chętnie oddaję się jej działaniu podczas prac w oranżerii - nie mogę powiedzieć że mi się podoba, to coś innego, po prostu wprawia mnie w specyficzny nastrój, który zazwyczaj mi odpowiada ;-) 



Posłuchajcie i pozwólcie posłuchać swoim roślinom :



https://www.youtube.com/watch?v=Nv4QrT6Q-kQ




Pełna tracklista ( zwróćcie uwagę na nazwy ) :

0:00 – Plantasia
3:16 – Symphony For A Spider Plant
5:50 – Baby’s Tears Blues
8:47 – Ode To An African Violet
12:38 – Concerto For Philodendron & Pothos
15:40 – Rhapsody In Green
19:00 – Swingin’ Spathiphyllums
21:51 – You Don’t Have To Walk A Begonia
24:17 – A Mellow Mood For Maidenhair
26:25 – Music To Soothe The Savage Snake Plant










xoxo








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję Wam za słowa pozostawione w komentarzach. Jesteście zawsze tutaj mile widziani!
Thank you for all your words.
Your comments are always very welcome.