*

Na imię mam Edyta i od lat hobbystycznie uprawiam rośliny.
Hoje to moja wielka roślinna miłość! Ściągam je skąd się da ... Z najdalszych zakątków Europy i świata.
Poszukuję wciąż nowych gatunków i odmian tych wspaniałych roślin. Podziwiam kwitnienia, zakochuję się w liściach.To jak narkotyk ...
Moja kolekcja, licząca ok.900 gatunków i odmian hoi, stale się powiększa, a mój dom coraz bardziej przypomina las deszczowy.
Zapraszam do odwiedzin.


*

wtorek, 17 sierpnia 2010

Hoya leucorhoda i wrzosowisko

IMG_2882
Hoya leucorhoda synonim , pochodzi z lasów deszczowych w górach Finisterre w Nowej Gwinei . Kwiaty - białe , duże , mocno pachną . Liście cudne – co widać , młode – czerwone .Rośnie ekspresowo , u mnie od początku w samym mchu sphagnum ! - roślina widoczna powyżej , ma tylko pół roku !Przyszła do mnie na przedwiośniu ze Stanów , standardowo - jako mała , nieukorzeniona .Ukorzeniła się piorunem i szybko rozpoczęła wzrost.  Sporo zniosła :-) .Przycinałam po kilka razy w miesiącu , rozdając sadzonki na prawo i lewo , najczęściej  jako gratisy do alleeegrowych zakupów . Teraz stop – podkarmię Blossom Boosterem i czekam na kwiaty , tak więc - choćby mnie kroili i solili , nie utnę ani pół centymetra :-) A jak zakwitnie , to znowu dostaniecie :-))

IMG_2878
A w lesie wrzosy kwitną … Choć jeszcze nie wrzesień.
Nie mogłam się oprzeć i w kuchni są bukiety …
 
IMG_2854

IMG_2843 
i wianki …

IMG_2852IMG_2850

IMG_2848

i tak błogo i fioletowo wokół mnie …
pozdrowienia ślę
Edyta

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję Wam za słowa pozostawione w komentarzach. Jesteście zawsze tutaj mile widziani!
Thank you for all your words.
Your comments are always very welcome.