*

Na imię mam Edyta i od lat hobbystycznie uprawiam rośliny.
Hoje to moja wielka roślinna miłość! Ściągam je skąd się da ... Z najdalszych zakątków Europy i świata.
Poszukuję wciąż nowych gatunków i odmian tych wspaniałych roślin. Podziwiam kwitnienia, zakochuję się w liściach.To jak narkotyk ...
Moja kolekcja, licząca ok.900 gatunków i odmian hoi, stale się powiększa, a mój dom coraz bardziej przypomina las deszczowy.
Zapraszam do odwiedzin.


*

środa, 25 sierpnia 2010

Hoya ovalifolia i trochę odpoczynku …

Mam ją już trochę , przyznaję się bez bicia , jednak – że tak powiem – nie mogłyśmy się dogadać .

Prawie rok stała w miejscu i nie wypuściła ani pół pędu , postraszyłam  śmietnikiem i ze strachu chyba , zaczęła rosnąć .No cóż , lepiej późno niż wcale …

IMG_2874

Fajna , nie powiem … Ma w sobie coś magicznego i tylko dlatego nie dałam za wygraną . Dziś już współpracuje jak należy , wyjścia zresztą nie ma :-)

Jest epifitem spotykanym w Indiach , Chinach i Sri Lance. Rośnie wzdłuż rzek , w lasach mieszanych , gdzie wspina się do wysokości ok 2 metrów .Nazwa ovalifolia wzięła się od kształtu jej liści …

IMG_2872

IMG_2873

Przepraszam wszystkich , którym nie odpisałam jeszcze na maile , lub odpisałam z opóźnieniem . Nadrabiam zaległości po krótkim ,wakacyjnym wypoczynku w Czorsztynie . Trochę latałam z laptopem pod ręką , ale co to za odpoczynek … Więc spasowałam , aby skorzystać jak najwięcej z wolności od obowiązków i pracy , pogody , jeziora i różnorakich przyjemności na które nigdy nie ma czasu .Potrzeba mi było sielanki , po ostatnich trudnych dniach . Lubię Czorsztyn . Pode mną znajoma ziemia , nade mną znajome niebo , cisza , spokój … Z przyjemnością tu wracam. Krótko bo krótko , ale akumulatory naładowałam …

IMG_0043

IMG_0159

IMG_0206 IMG_0085 IMG_0255

czego i Wam z całego serca życzę .

Edyta

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję Wam za słowa pozostawione w komentarzach. Jesteście zawsze tutaj mile widziani!
Thank you for all your words.
Your comments are always very welcome.