*

Na imię mam Edyta i od lat hobbystycznie uprawiam rośliny.
Hoje to moja wielka roślinna miłość! Ściągam je skąd się da ... Z najdalszych zakątków Europy i świata.
Poszukuję wciąż nowych gatunków i odmian tych wspaniałych roślin. Podziwiam kwitnienia, zakochuję się w liściach.To jak narkotyk ...
Moja kolekcja, licząca ok.900 gatunków i odmian hoi, stale się powiększa, a mój dom coraz bardziej przypomina las deszczowy.
Zapraszam do odwiedzin.


*

sobota, 27 listopada 2010

Wykaz akronimów i skrótów w nazewnictwie hoi

Wiele osób zadaje mi pytania w stylu  ‘co oznaczają skróty w nazwach hoi ?’ Pomyślałam ja sobie, że odpowiedź na Wasze maile zamieszczę tutaj. Mam nadzieję że nie pogniewacie się, a  może dodatkowo kogoś jeszcze to zainteresuje ....



aff. = Affinis - z tej samej rodziny 
np. Hoya aff. anulata




AP ( + numer porządkowy, a po nim kolejny numer)
Sutthisak Sangkhakorn (strona internetowa: www. APodagis.com )
np: Hoya sp. 30 AP 1073  Philippines
 


CMF (+ numer porządkowy, a po nim kolejny numer)
CMF = Charles Marden Fitch
  np: Hoya CMF -8 



cv. = cultivar , czyli po prostu hybryda powstała przez skrzyżowanie dwóch gatunków
np: Hoya cv. Chouke ( hoya carnosa x hoya serpens)



DMC (+ numer porządkowy, a po nim kolejny numer)
DMC = David M . Cumming

 

EG (+ numer porządkowy, a po nim kolejny numer)
EG = Edward Gilding
np: Hoya sp. EG 00897



GPS  (+ numer porządkowy, a po nim kolejny numer)
GPS = Gerard Paul Shirley   
np: Hoya Davau Phill GPS 10068



IML (+ numer porządkowy, a po nim kolejny numer)
IML = Iris Marie Liddle strona internetowa
np: Hoya litoralis IML 708



NS (+ numer porządkowy, a po nim kolejny numer)
NS = Nathalie Simonsson
np: Hoya sp. NS 00-009 from Mindoro Fillippinerna



PNG = Papouasie Nouvelle Guinee ,
np: Hoya sp. PNG 441 Milne Bay Tawali




QLD
QLD = Queens Lan D( region Australia )
np: Hoya sp. QLD II NEW



Sp.= species  (najczęściej : niezidentyfikowany gatunek) + nazwa lub numer
np : Hoya sp. Sumatra GPS 1775




ssp. = S ub SPecies  ( przypominająca określony gatunek , ale nie otrzymała jeszcze oficjalnej nazwy ).
np: Hoya ssp. diversifolia 
 

xoxo
Edyta

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję Wam za słowa pozostawione w komentarzach. Jesteście zawsze tutaj mile widziani!
Thank you for all your words.
Your comments are always very welcome.