*

Na imię mam Edyta i od lat hobbystycznie uprawiam rośliny.
Hoje to moja wielka roślinna miłość! Ściągam je skąd się da ... Z najdalszych zakątków Europy i świata.
Poszukuję wciąż nowych gatunków i odmian tych wspaniałych roślin. Podziwiam kwitnienia, zakochuję się w liściach.To jak narkotyk ...
Moja kolekcja, licząca ok.900 gatunków i odmian hoi, stale się powiększa, a mój dom coraz bardziej przypomina las deszczowy.
Zapraszam do odwiedzin.


*

wtorek, 8 lutego 2011

Hoya imbricata

To niesamowita, niezwykła i bardzo rzadka hoja. Niewiele hojomaniaków ma ją w swojej kolekcji. Nie wiem czym to jest spowodowane, może tym że utarło się w naszym hojowym światku iż jest to gatunek bardzo trudny w uprawie.Hmmm... Ja też tak myślałam swego czasu, słowo. Jedyna trudność wg mnie jeżeli chodzi o uprawę h.imbricata to ukorzenienie jej. I w tym sęk, w niczym ponadto.Jeżeli zamkniemy etap ukorzeniania, hoja dobrze zaklimatyzuje się w naszych warunkach będzie  naprawdę przepiękną ozdobą hojowej kolekcji.

Pochodzi z Filipin, spotkać ją można na w Boutoc, Rizal i Prowincji Laguna na wyspie Luzon. Stwierdzono ją również w Indonezji na wyspie Sulawesi i Molluken.

a 111

Liście h.imbricata mają średnicę 8-10 cm i kształt muszli. Od spodniej strony mają kolor fioletowy. Nowo utworzone liście, jeżeli nie mają się do czego ‘przykleić’ zwijają się.

W naturze, wnętrze muszlowatych liści zamieszkują… mrówki, które dostarczają hoi znaczną część substancji odżywczych.

a 109a 110

Uwaga ! Kocha wysoką wilgotność powietrza i dolistny nawóz !

Serdeczności - Edyta

2 komentarze:

Dziękuję Wam za słowa pozostawione w komentarzach. Jesteście zawsze tutaj mile widziani!
Thank you for all your words.
Your comments are always very welcome.