*

Na imię mam Edyta i od lat hobbystycznie uprawiam rośliny.
Hoje to moja wielka roślinna miłość! Ściągam je skąd się da ... Z najdalszych zakątków Europy i świata.
Poszukuję wciąż nowych gatunków i odmian tych wspaniałych roślin. Podziwiam kwitnienia, zakochuję się w liściach.To jak narkotyk ...
Moja kolekcja, licząca ok.900 gatunków i odmian hoi, stale się powiększa, a mój dom coraz bardziej przypomina las deszczowy.
Zapraszam do odwiedzin.


*

środa, 12 października 2011

Temperatury uprawy hoi


Dziś na szybciutko wpis do działu agrotechnika, ciekawostki. Poniższa lista opisuje ogólną tolerancję temperatur w uprawie hoi. Chociaż nie należy traktować tego  jako ewangelię, można wyciągnąć z takiej listy kilka przydatnych informacji.
C = Cool – ZIMNA
Najniższa temperatura ciągła 50 ° F ( ok. 10 ° C ) , Najwyższa temperatura ciągła 77 ° F ( 25 ° C )
H. bella
H.calycina
H. carnosa
H. compacta
H. engleriana
H. fungii
H. globulosa
H. cv. Iris Marie
H. kerrii
H. lacunosa
H. lanceolata
H. linearis
H. longifolia
H. motoskei
H. obovata
H. pauciflora
H. polyneura
H. pubicalyx
H. serpens
H. shepherdii
I = Intermediate – POŚREDNIA
Najniższa  temperatura ciągła  60 ° F ( ok 15° C), Najwyższa temperatura ciągła 95 ° F ( ok 35 ° C )
H. albiflora
H. aldrichii
H. anulata
H. archboldiana
H. arnottiana
H. australis
H. benquetensis
H. bhutanica
H. bicknellii
H. bilobata
H. blashernaezii
H. bordenii
H. brevialata
H. burtoniae
H. cagayenensis
H. callistophylla
H. calycina
H. camphorifolia
H. Caudata
H. cembra
H. chlorantha
H. chuniana
H. cinnamomifolia
H. citrina
H. clandestina
H. coriacea
H. curtisii
H. cystiantha
H. davidcummingii
H. deykei
H. dimorpha
H. Diptera
H. diversifolia
H. dischorensis
H. dolicosparte
H. eitapensis
H. erythrina
H. erythrostemma
H. excavata
H. finlaysonii
H. fischeriana
H. flavescens
H. flavida
H. graveolens
H. greenii
H. halophilla
H. hellwigiana
H. heuschkeliana
H. imperialis var rauschii
H. inconspicua
H. incrassata
H. incurvula
H. ischnopus
H. juannguoiana
H. kanyakumariana
H. kentiana
H. lamingtoniae
H. leucorhoda
H. limoniaca
H. litoralis
H. lobbi
H. loherii
H. macgillivrayi
H. macrophylla
H. magnifica
H. meliflua
H. meliflua ssp..Fraterna
H. merrillii
H. micrantha
H. monetteae
H. multiflora
H. nabawanensis
H. naumanii
H. nummularoides
H. obscura
H. odettaea
H. odorata
H. oreogena
H. pachyclada
H. padangensis
H. parasitica
H. parviflora
H. paziae
H. pentaphlebia
H. picta
H. polystachya
H. pottsii
H. purpureo-fusca
H. pusilla
H. retusa
H. revoluta
H. Rigida
H. rubida
H. samoensis
H. schneei
H. sipitangensis
H. subglabra
H. thomsoni
H. tsangii
H. vitellina
H. vitellinoides
H. vitiensis
H. wibergiae
W = Warm – CIEPŁA
Najniższa ciągła temperatura 70 ° F (ok 21° C) , najwyższa temperatura ciągła ponad 95 ° ( ponad 35 ° C ) przez dłuższy czas.
Wszystkie Eriostemma
H. anulata
H. australis
H. clemensiorum
H. collina
H. cominsii
H. cummingiana
H. dennisii
H. densifolia
H. hypolasia
H. lambii
H. latifolia
H. marginata
H. megalaster
H. mindorensis
H. mitrata
H. montana
H. pachyclada
H. patella
H. ruscifolia
H. siariae
H. subcalva
H. walliniana
H. waymaniae
***
Zimnooooooooo ... Przygotowani do zimy ? Świetlówki do doświetlania hoi naszykowane ?? Ja się szarpnęłam ostatnio na moje wymarzone, profesjonalne ... ale o tym w kolejnym poście.
Trzymajcie się ciepło i zdrowo
Edyta

5 komentarzy:

  1. Edytka, dzięki za zestawienie. Spróbuję jakoś posortować moje i zapewnić im przynajmniej symboliczną różnicę temperatur. Mam tylko kłopot z latifolią, bo zauważyłam ją w dwóch kategoriach zimno- i ciepłolubnych. Hm... jest jeszcze kilka występujących w dwóch kategoriach, ale tym razem w sąsiednich: australis, anulata, calycina, jak to interpretować?

    Buziaki,
    Magda

    OdpowiedzUsuń
  2. No właśnie ... Spotkałam się z różnymi ( wiarygodnymi) publikacjami na ten temat dlatego umieściłam te hoje w dwóch rubrykach. Wydaje mi się że ma to związek z różnymi siedliskami naturalnymi. Z pewnością te hoje poradzą sobie w różnych warunkach skoro występują w takich w naturze.

    OdpowiedzUsuń
  3. zadziwiające ile gatunków jest hoi:))

    OdpowiedzUsuń
  4. Edyta, stokrotne dzięki!!!
    Tego właśnie mi brakowało, takiego konkretnego zestawienia. Robiłam sobie co prawda notatki dotyczące każdej mojej hoi ale nie zawsze mogłam dokopać się do informacji o temperaturze.Teraz już wiem wszystko :)
    Miłego wieczoru:)

    OdpowiedzUsuń
  5. where can I drop my Hoya latifolia in a "cool" room or a "warm" room
    Because you write a Hoya latifolia must stand in a cool room and in a warm room, which one ??

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Wam za słowa pozostawione w komentarzach. Jesteście zawsze tutaj mile widziani!
Thank you for all your words.
Your comments are always very welcome.