*

Na imię mam Edyta i od lat hobbystycznie uprawiam rośliny.
Hoje to moja wielka roślinna miłość! Ściągam je skąd się da ... Z najdalszych zakątków Europy i świata.
Poszukuję wciąż nowych gatunków i odmian tych wspaniałych roślin. Podziwiam kwitnienia, zakochuję się w liściach.To jak narkotyk ...
Moja kolekcja, licząca ok.900 gatunków i odmian hoi, stale się powiększa, a mój dom coraz bardziej przypomina las deszczowy.
Zapraszam do odwiedzin.


*

wtorek, 15 października 2013

Hoya lobbii ‘Orange’ i episcie w jesieni skąpane

 

W jesiennych barwach :-)

IMG_4618

IMG_5004

IMG_5010

IMG_5018

IMG_5013

IMG_5032

IMG_5037

IMG_5049

 

i kilka episcii, również w iście jesiennych, cudownych kolorkach,

 

IMG_5055

IMG_5060

IMG_5062

IMG_5064

IMG_5065

IMG_5067

IMG_5069

IMG_0854

IMG_3418

IMG_3415

IMG_3431

 

Gdy czytam ‘tu i ówdzie' narzekania jaka ta jesień niedobra, mam ochotę protestować. Jak to ? ‘ Ta’ jesień, którą mamy teraz ? piękna, słoneczna, polska złota jesień jest beeeee ? To co powiecie na listopadowe jesiennie pluchy, skoro bajkowa, cudowna październikowa jesień się nie podoba ?

Ja jestem zachwycona. Pogodą ( szkoda że ma się popsuć ), ferią barw, zapachem kolorowych opadłych liści, kasztanami, grzybami które uwielbiam za niesamowite walory smakowe ( suszę jak opętana, na wigilię, do bigosu, do żurku, na grzybową ahhh uwielbiam ) I mogą nam tej jesieni zazdrościć : w Tajlandii, w Malezji, Sarawak, Borneo -  czyli wszędzie tam gdzie nasze hoje mieszkają w naturze... i nie tylko Wskazywanie do góryJesień mnie uspokaja, wycisza, jesienią zwalniam tempo, jesienią celebruję wieczory, jesienią mój dom migocze świecami... Po prostu ją kocham - jak i inne pory roku. Wszak tylko dzięki zimie doceniamy wiosnę, podobnie jak dzięki smutkowi deceniamy radość. Przemijanie jest nieuniknione, po co więc narzekać na coś, co nadejść musi ? nie lepiej oswoić to i pokochać ? no, chociażby polubić...

 

Jesiennej radości i niegasnącego otymizmu Wam i sobie w dalszym ciągu życzę,

Edyta

2 komentarze:

  1. Piękna lobbi:) Moje wszystkie 4 lobbi w pąkach od góry do dołu na każdym węźle i nic. Idą w liście a pąki stoją:((

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To znaczy mają już pąki, czy peduncle kwiatowe ? Bo peduncle kwiatowe mogą być uśpione bardzo długo... Jakie masz odmiany lobbii ? ( uwielbiam je :-)

      Usuń

Dziękuję Wam za słowa pozostawione w komentarzach. Jesteście zawsze tutaj mile widziani!
Thank you for all your words.
Your comments are always very welcome.