*

Na imię mam Edyta i od lat hobbystycznie uprawiam rośliny.
Hoje to moja wielka roślinna miłość! Ściągam je skąd się da ... Z najdalszych zakątków Europy i świata.
Poszukuję wciąż nowych gatunków i odmian tych wspaniałych roślin. Podziwiam kwitnienia, zakochuję się w liściach.To jak narkotyk ...
Moja kolekcja, licząca ok.900 gatunków i odmian hoi, stale się powiększa, a mój dom coraz bardziej przypomina las deszczowy.
Zapraszam do odwiedzin.


*

poniedziałek, 26 lutego 2018

Hoya 'Patricia'




Poznałam ją. Nauczyłam sie jej.
Metodą prób i błędów wypracowałam najlepszy ( dla mnie ) sposób na jej uprawę.


Hoya 'Patricia' ( H. darwinii x H. elliptica )













A oto przepis na H. 'Patricia' :

Po pierwsze : uprawa w podłożu ziemnym.
H. 'Patricia' uprawiana w hydroponice nie będzie miała tak ładnych, dużych liści. Liście z hydroponiki są o połowę mniejsze i nie są tak pięknie wybarwione.
Spójrzcie na poniższe zdjęcia, pokazana roślina pochodzi z sadzonki mojej drugiej rośliny rosnącej z hydroponice, taki miała malutki liść :






I jeszcze jedno porównanie - 
liść mojej rośliny matecznej uprawianej w podłożu ziemnym po lewej kontra liść mojej rośliny matecznej uprawianej w hydroponice po prawej:






Widać ogromną różnicę, prawda ? 


Po drugie : nie lubi ostrego słońca. Widać na zdjęciach i filmiku czerwone plamki na kilku listkach, to poparzenia od nowej, mocnej lampy. W porę zainterweniowałam, więc poważnych szkód oprócz małego defektu kosmetycznego roślina nie odniosła, ale widać że się broniła, więc stanowisko jasne - TAK, ale zbyt mocno nasłonecznione lub doświetlane mocnymi lampami - NIE.


Po trzecie : Hoya 'Patricia' uwielbia stale lekko wilgotne podłoże. Ale pamiętać należy : WILGOTNE, nie mokre, nie błotniste! Najlepiej podlewać po troszku, ale często. Zależy jeszcze od podłoża jakie macie, u mnie rośnie w compo storczykowym i podlewam ją co 2 - 3 dni ( ważny jest tu fakt że i w domu i w oranżerii mam bardzo ciepło, więc podłoże szybko przesycha )


To chyba tyle. Mam nadzieję że tych kilka moich rad okaże się dla Was pomocnych i owocnych ;-)
Tego Wam z całego serca życzę.


I na koniec, Hoya 'Patricia' w całej okazałości w mojej oranżerii :








Fajnego nowego tygodnia !
Jest bardzo mroźno, ale i słonecznie, piękne to ostatnie podrygi zimy... 


1 komentarz:

  1. Thank you for sharing your wisdom .......... Gracias por compartir tu sabiduria.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Wam za słowa pozostawione w komentarzach. Jesteście zawsze tutaj mile widziani!
Thank you for all your words.
Your comments are always very welcome.