*

Na imię mam Edyta i od lat hobbystycznie uprawiam rośliny.
Hoje to moja wielka roślinna miłość! Ściągam je skąd się da ... Z najdalszych zakątków Europy i świata.
Poszukuję wciąż nowych gatunków i odmian tych wspaniałych roślin. Podziwiam kwitnienia, zakochuję się w liściach.To jak narkotyk ...
Moja kolekcja, licząca ok.900 gatunków i odmian hoi, stale się powiększa, a mój dom coraz bardziej przypomina las deszczowy.
Zapraszam do odwiedzin.


*

czwartek, 22 lutego 2018

Hoya soidaoensis w lutowym rozkwicie



Pokazywałam jej pierwsze kwitnienie w 2013 roku TUTAJ
Aż trudno uwierzyć że minęło od tego czasu już niemal 5 lat...


Hoya soidaoensis pochodzi z Khao Soi Dao, prowincji Chanthaburi południowo-wschodniej Tajlandii. Należy do sekcji Peltostemma, w której występują min. Hoya caudata, Hoya fagellata czy też Hoya imbricata. 

Lubi stale wilgotne podłoże, źle znosi dłuższe okresy przesuszenia. Świetnie rośnie w hydroponice.



Hoya soidaoensis















a tutaj wraz z innymi aktualnie kwitnącymi :



Hoya soidaoensis & Hoya parasitica 'North Habli'






Hoya soidaoensis & Hoya sp. Thailand RM412b





Do następnego wpisu, 

xoxo




2 komentarze:

  1. Cudowna pasja! Trudno wzrok oderwać od tych pięknych hoi. Pasja to motor do życia. Podziwiam i życzę radości z tej cudownej pasji do hoi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za tak miłe, budujące słowa.
      Wszystkiego dobrego
      E.

      Usuń

Dziękuję Wam za słowa pozostawione w komentarzach. Jesteście zawsze tutaj mile widziani!
Thank you for all your words.
Your comments are always very welcome.