*

Na imię mam Edyta i od lat hobbystycznie uprawiam rośliny.
Hoje to moja wielka roślinna miłość! Ściągam je skąd się da ... Z najdalszych zakątków Europy i świata.
Poszukuję wciąż nowych gatunków i odmian tych wspaniałych roślin. Podziwiam kwitnienia, zakochuję się w liściach.To jak narkotyk ...
Moja kolekcja, licząca ok.900 gatunków i odmian hoi, stale się powiększa, a mój dom coraz bardziej przypomina las deszczowy.
Zapraszam do odwiedzin.


*

środa, 2 maja 2018

Debiut : Hoya sp. Borneo





Bardzo żałuję że nie mogę pokazać jej w całej okazałości, ale nie mam takiej fizycznej możliwości ponieważ roślina jest ogromna, ma kilkanaście metrów długości i pnie się przez pół oranżerii zagarniając po drodze : kwietnik, regał i wiszące doniczki innych hoi.

TUTAJ pokazywałam ją gdy była mniejsza, więc można zerknąć jak wyglądają jej liście.

Kupiona jak sobie dobrze przypominam od szwedzkiej kolekcjonerki z 5 lat temu. Zakwitła po raz pierwszy na pędzie który uciekł pod sam sufit oranżerii, świadczy to o tym że potrzebuje do rozkwitu bardzo dużej ilości światła. 


Kwiaty mechate, grube, w pięknym perłowo-różowym kolorze. Wieczorem wydzielają intensywny zapach - na początku dość przyjemny choć specyficzny, po kilku dniach zapach zmienia nutę na lekko kwaśną, nie podoba mi się już tak bardzo. 



Najpierw było subtelnie i delikatnie :


Hoya sp. Borneo















Po kilku dniach kwiaty zaczęły wytwarzać hektolitry bardzo gęstego, pomarańczowego nektaru :

















A tutaj wraz z kilkoma aktualnie kwitnącymi w mojej oranżerii :


Hoya sp. Borneo & Hoya wrayi





Hoya sp. Borneo & Hoya Majic




Hoya sp. Borneo & Hoya lockii




Hoya sp. Borneo & Hoya davidcummingii




Hoya sp. Borneo & Hoya monetteae





Hoya sp. Borneo & Hoya Sunrise





Hoya sp. Borneo & Hoya sp. Ko Chang Island





W oranżerii jest szał kwitnień, kwitnie tak dużo hoi że nie nadążam tworzyć postów. Są premiery, jak np. H. wrayi czy też H. Majic, ale są też kwitnienia tych hoi, które notorycznie pozwalają mi zachwycać się pięknem swych kwiatów. Zdjęcia robię regularnie, więc mimo że z opóźnieniem, to wszystko na pewno pojawi się na blogu.





***


W oranżerii pięknie dojrzewają również strąki zapylonych hoi... I wiecie co ? nie ma chyba nic piękniejszego niż widok hoi w ciąży :-) Żałuję że tak późno zaczęłam je krzyżować, taką radość mi to sprawia że brak słów po prostu... 


Ten strąk ma 18 cm długości - piękny jest prawda ? 











***



HOJOWA CIEKAWOSTKA NA DZIŚ 

Największe kwiaty spośród wszystkich hoi ma Hoya lauterbachii. W sprzyjających warunkach jej pojedynczy kwiat może mieć wielkość małej filiżanki, a baldach składający się z 7-8 pojedynczych kwiatów ma rozmiar zbliżony do... piłki nożnej.  



***

Pięknych hojowych kwitnień Wam życzę ! 
I Wy też kwitnijcie wraz z nimi.



2 komentarze:

  1. Kiedy oglądam zdjęcia Twoich hoi, to czuję, że bardzo je kochasz. Są przepiękne. Gratulacje!
    Teresa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda Tereniu, hoje zajmują szczególne miejsce w moim sercu ❤️ Dziękuję Ci za miłe słowa.

      Usuń

Dziękuję Wam za słowa pozostawione w komentarzach. Jesteście zawsze tutaj mile widziani!
Thank you for all your words.
Your comments are always very welcome.