*

Na imię mam Edyta i od lat hobbystycznie uprawiam rośliny.
Hoje to moja wielka roślinna miłość! Ściągam je skąd się da ... Z najdalszych zakątków Europy i świata.
Poszukuję wciąż nowych gatunków i odmian tych wspaniałych roślin. Podziwiam kwitnienia, zakochuję się w liściach.To jak narkotyk ...
Moja kolekcja, licząca ok.900 gatunków i odmian hoi, stale się powiększa, a mój dom coraz bardziej przypomina las deszczowy.
Zapraszam do odwiedzin.


*

poniedziałek, 28 maja 2018

Hoya forbesii EPC-540 i jej jednodniowe kwitnienie




"Kwiat jest uśmiechem rośliny" {Peter Hille}



Hoya forbesii King & Gamble została opublikowana w Asiatic Society of Benegal w 1908 r ( nr 74 (2) strona 574 ) Została ona znaleziona w Gunung Kaba przez Henry'ego Forbes ( szkocki odkrywca, ornitolog i botanik ) i nazwana na jego cześć H.forbesii. Jako ciekawostkę podam fakt że gunung po indonezyjsku znaczy góra, a Gunung Kaba ( w tłumaczeniu Góra Kaba ) to wulkan o wysokości 1938 mnpm zlokalizowany na indonezyjskiej wyspie Sumatra.


Tak szperam i szperam w internetowych czeluściach i widzę, że to chyba pierwsze kwitnienie w Polsce... No to Wam powiem że naprawdę ładnie pachnie, ale kwitnie tylko kilkanaście godzin. Otworzyła kwiaty późnym wieczorem, a nazajutrz były już zamknięte... Dobrze że ze mnie 'nocny marek' ( pracuję przy komputerze do późnych godzin wieczornych, a nawet nocnych ) i poczułam jej zapach zwiastujący to miłe wydarzenie :-) W przeciwnym razie tak krótkie kwitnienie można przegapić. A szkoda by było, bo kwiaty są śliczne !





Hoya  forbesii  EPC-540


























xoxo







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję Wam za słowa pozostawione w komentarzach. Jesteście zawsze tutaj mile widziani!
Thank you for all your words.
Your comments are always very welcome.