*

Na imię mam Edyta i od lat hobbystycznie uprawiam rośliny.
Hoje to moja wielka roślinna miłość! Ściągam je skąd się da ... Z najdalszych zakątków Europy i świata.
Poszukuję wciąż nowych gatunków i odmian tych wspaniałych roślin. Podziwiam kwitnienia, zakochuję się w liściach.To jak narkotyk ...
Moja kolekcja, licząca ok.900 gatunków i odmian hoi, stale się powiększa, a mój dom coraz bardziej przypomina las deszczowy.
Zapraszam do odwiedzin.


*

sobota, 6 października 2018

Z cyklu nowości 2018 : Hoya fauziana i Hoya fauziana ssp. angulata




Hoya fauziana przyjechała do mnie latem prosto z Borneo ( Indonezja ) W tym miejscu chciałabym podziękować raz jeszcze osobie która zrobiła wszystko co w jej mocy, załatwiła wszystkie formalności, aby tą piękną roślinę dostarczyć mi w całości :-) Dziękuję z całego serca.

Liście ma naprawdę duże i bardzo ciekawe : i wizualnie i w dotyku. Są to jeszcze liście indonezyjskie, nie mogę się doczekać aż zacznie u mnie rosnąć i zobaczę pierwsze, polskie liście.
Czy jest to faktycznie prawdziwa Hoya fauziana ( fauziana ssp. fauziana ), czy jest to inna forma stanowiskowa hoi fauziana ssp. angulata ( sprzedawanej jako aff. fauziana ) okaże się jak zakwitną u mnie obie i będę mogła porównać kwiaty - ale do tego jeszcze daleka droga. Póki co cieszę się tą wyjątkową rośliną.

Hoya fauziana została nazwana na cześć Fauziah Bosuang - żony Dr. Steven'a Bosuang i siostry Linus'a Gokusing, którzy wspólnie założyli ważną kolekcję gatunków Borneo w parku Kipandi, która zawiera wiele nowych gatunków.




Hoya fauziana










***



Hoya fauziana ssp. angulata ( Rodda, A.L.Lamb, Gokusing & S.Rahayu ) to nowy podgatunek Hoi fauziana występujący na Borneo i Sumatrze, opublikowany dosłownie kilka dni temu : 26 września 2018 r. w magazynie Blumea ( 63, 2018: 144 –146 ) Spotkałam ją w sprzedaży jako Hoya aff. fauziana. 


TUTAJ znajduje się pełen tekst publikacji, można doczytać więcej.


Tak kwitnie :
fot. Blumea 63, 2018: Photo by Steven Bosuang



Hoya fauziana ssp. angulata kwiaty ma bardzo podobne do Hoya fauziana ale liście zdecydowanie się różnią. Kupiłam ją w Polsce jeszcze jako Hoya aff. fauziana.









a tutaj porównanie obu :






Pozdrawiam Wam ciepło i do następnego wpisu - a w nim : kolejny nowy gatunek, jaki udało mi się zdobyć tego lata  a którego nie widziałam jeszcze w polskich kolekcjach, ani nawet w europejskich...


serdeczności

 









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję Wam za słowa pozostawione w komentarzach. Jesteście zawsze tutaj mile widziani!
Thank you for all your words.
Your comments are always very welcome.