*

Na imię mam Edyta i od lat hobbystycznie uprawiam rośliny.
Hoje to moja wielka roślinna miłość! Ściągam je skąd się da ... Z najdalszych zakątków Europy i świata.
Poszukuję wciąż nowych gatunków i odmian tych wspaniałych roślin. Podziwiam kwitnienia, zakochuję się w liściach.To jak narkotyk ...
Moja kolekcja, licząca ok.900 gatunków i odmian hoi, stale się powiększa, a mój dom coraz bardziej przypomina las deszczowy.
Zapraszam do odwiedzin.


*

czwartek, 21 lutego 2019

Hoya panchoi i trochę bieżących informacji




Chyba jeszcze nie pokazywałam tutaj tego maleństwa... Właśnie kwitnie, więc jest okazja.




Hoya panchoi



























***



Troszkę mnie tu mniej ostatnio, a to za sprawą generalnych porządków w oranżerii... Chyba już ze 2 tygodnie sprzątam ten mój prywatny las deszczowy i jeszcze drugie tyle przede mną. Myję okna, myję konstrukcję. Pucuję półki, a co za tym idzie, wszystkie hoje najpierw w tych półek muszę ściągnąć, a później oczywiście od nowa ustawić. Przy ustawianiu pędy podpiąć, liście z kurzu wytrzeć, popodlewać, a co trzeba - przesadzić ( sporo mam w tym roku przesadzania ) Jeszcze zachciało mi się je grupować... Obok siebie wszystkie macgillivrayi, archboldiany i onychoides. Te z sekcji eriostemma też dostały swoją półkę : ciliata, wszystkie coronarie, Ariadna, gigas, lauterbachii, affinis i inne mechatki są teraz w jednym miejscu obok siebie. Lacunosy też dostaną swoje stanowisko, sprawa oczywista :-)  Nie mówiąc już o finlaysonii, clemensiorum i innych hojach o nerwowych liściach - w grupie wyglądają tak pięknie ! Taka sama opcja czeka erythrostemmy + mindorensis, wszystkie cienkolistne hoje, hybrydy od Mike Bernardo itd itp. i nie wiem co mi tam jeszcze przyjdzie do głowy, wszak jestem mistrzynią ułatwiania sobie życia :-) Pracy dużo, ale uwielbiam ją szczerze, oprócz tego że oranżeria pięknieje w oczach, to jeszcze ładuję akumulatory, wymiatam z głowy niepotrzebne myśli, odpoczywam... czyli same plusy. 


W najbliższym czasie czeka mnie kilka wyjazdów, więc bazarki i wysyłki będę chciała zorganizować tak, żeby wszyscy byli zadowoleni.

1-3 marca wybieram się na weekend do Trójmiasta ( odwiedzę wystawę storczyków { będą też hoje } w Sopocie ) więc bazarek przewiduję w czwartek 28 lutego zamiast w piątek 1 marca. 


15 marca wyjeżdżamy całą rodziną do znajomych, do cudownej Czarnogóry, więc bazarek również będzie w czwartek 14 marca, zamiast w piątek 15 marca, a wysyłka roślin nastąpi po moim powrocie - 25 marca. Tutaj opcja dla moich roślinnych znajomych z Chorwacji i Serbii - praktycznie przez całą Chorwację będziemy przejeżdżali samochodem, a będąc już w Czarnogórze przewidujemy wycieczkę również do Serbii i Albanii, więc mogę osobiście dostarczyć przesyłki z hojami, a przy okazji przywitać się z Wami :-) Jeśli ktoś jest zainteresowany, proszę o wiadomość na email.

4-8 kwietnia wybieram się wraz ze wspaniałymi dziewczynami z instagrama na warsztaty #zwykłedobreżycie do Zakopanego. Cieszę się niezmiernie na ten cudowny czas, cieszę się że poznam Was osobiście, cieszę się na nasze wędrówki po Tatrach, na szkolenie na temat uważności w życiu, na wieczory przy kominku i wszystko co dobre nas czeka podczas tego wyjazdu. W związku z tym bazarek w dniu 29 marca będzie dwutygodniowy. Kolejny zrobię dopiero 12 kwietnia. Wysyłka roślin w tym terminie odbędzie się bez żadnych zakłóceń, po moim powrocie 9 kwietnia wyślę wszystkie paczki.


To tyle z najbardziej istotnych informacji. 


Trzymajcie się ciepło no i WIOSNY ! Wam, sobie i naszym roślinom życzę !

Do następnego przeczytania ~




PS.1. Szukuje mi się ciekawe kwitnienie ( czekam na otwarcie pąków )  więc mam nadzieję pochwalić się nim tutaj w najbliższym czasie. No i oczywiście nowości mam :-) ale to jakie !!! jestem szczególnie oczarowana jedną z nich i obiecuję zrobić o niej posta w nadchodzącym tygodniu.


PS.2. Muszę, po prostu muszę Wam jeszcze pokazać jak cudownie mi rośnie H. sp. Buntok ( buntokensis ) Jest to niezwykle ciekawa hoja żyjąca w symbiozie z mrówkami - przez to liście potrafią rosnąć bardzo zróżnicowane. Te które tworzą tzw. domek dla mrówek, są szerokie, zwarte w sobie i pochylone ku dołowi, pozostałe są wąskie i długie. Niesamowite, prawda ?








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję Wam za słowa pozostawione w komentarzach. Jesteście zawsze tutaj mile widziani!
Thank you for all your words.
Your comments are always very welcome.