*

Na imię mam Edyta i od lat hobbystycznie uprawiam rośliny.
Hoje to moja wielka roślinna miłość! Ściągam je skąd się da ... Z najdalszych zakątków Europy i świata.
Poszukuję wciąż nowych gatunków i odmian tych wspaniałych roślin. Podziwiam kwitnienia, zakochuję się w liściach.To jak narkotyk ...
Moja kolekcja, licząca ok.900 gatunków i odmian hoi, stale się powiększa, a mój dom coraz bardziej przypomina las deszczowy.
Zapraszam do odwiedzin.


*

piątek, 22 maja 2020

Hoya hamiltoniorum from seeds ( EK2019-07)




Wysiałam nasiona w połowie ubiegłego roku, gdy po kwitnieniu moja Hoya hamiltoniorum zawiązała strąk nasienny. Wyrosło mi takie cudo...

I teraz nie wiem, czy to czysta Hoya hamiltoniorum, czy mi ją coś zapyliło pyłkiem innej hoi, bo wiadomo jak to latem, kwitło w oranżerii mnóstwo innych.

W każdym razie, liście ma boskie, mega nakrapiane sreberkiem - do tego są malutkie, nie takie jak u Hoi hamiltoniorum. Czy one jeszcze urosną ? nie wiem. Celem porównania wielkości liści, na ostatnich dwóch zdjęciach zaprezentowałam ją z hoją acuta yellow variegata, której liście też do dużych nie należą.

No mega jestem z niej dumna !




Hoya hamiltoniorum from seeds ( EK2019-07)












Przypomnę jak kwitła 'mamusia'






A pamiętacie jak robiłam jej sesję zdjęciową z Hoją kanyakumariana ?
Być może to wtedy nastąpiło przypadkowe zapylenie ?






Pięknego dnia dla wszystkich !




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję Wam za słowa pozostawione w komentarzach. Jesteście zawsze tutaj mile widziani!
Thank you for all your words.
Your comments are always very welcome.