*

Na imię mam Edyta i od lat hobbystycznie uprawiam rośliny.
Hoje to moja wielka roślinna miłość! Ściągam je skąd się da ... Z najdalszych zakątków Europy i świata.
Poszukuję wciąż nowych gatunków i odmian tych wspaniałych roślin. Podziwiam kwitnienia, zakochuję się w liściach.To jak narkotyk ...
Moja kolekcja, licząca ok.900 gatunków i odmian hoi, stale się powiększa, a mój dom coraz bardziej przypomina las deszczowy.
Zapraszam do odwiedzin.


*

niedziela, 11 września 2011

Hoya vitellinoides

Przycinana ze 150 razy. Mnóstwo sadzonek poszło w dobre, zielone rączki. Rośnie błyskawicznie ale pod dwoma warunkami ….
  
Znaleziona w naturalnym środowisku na wapiennym gruncie indonezyjskich wysp Borneo i Jawa.Spotykana również w Australii, Malezji …
Celowo wytłuściłam słowo wapiennych, to cenna wskazówka dotycząca uprawy… Można do podłoża dosypać garść tłuczonych muszelek.
Kocha wysoką wilgotność powietrza. Rośnie wtedy bardzo szybko stając się ogromną, ekspansywną, piękną  rośliną. 
Zalecałabym dla tej hoi stanowisko półcieniste. Liście wtedy ładniej się wybarwiają. W słońcu bledną, nerwy na liściu stają się mniej widoczne.

IMG_8926

IMG_8932

IMG_8928


Edyta

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję Wam za słowa pozostawione w komentarzach. Jesteście zawsze tutaj mile widziani!
Thank you for all your words.
Your comments are always very welcome.