*

Na imię mam Edyta i od lat hobbystycznie uprawiam rośliny.
Hoje to moja wielka roślinna miłość! Ściągam je skąd się da ... Z najdalszych zakątków Europy i świata.
Poszukuję wciąż nowych gatunków i odmian tych wspaniałych roślin. Podziwiam kwitnienia, zakochuję się w liściach.To jak narkotyk ...
Moja kolekcja, licząca ok.900 gatunków i odmian hoi, stale się powiększa, a mój dom coraz bardziej przypomina las deszczowy.
Zapraszam do odwiedzin.


*

środa, 21 września 2011

Jesień ??? Hoya hasselti.

 

Jakoś mi tak ….. jesiennie .…. nostalgicznie ….. melancholijnie ….. Wieczory robią się coraz chłodniejsze, gdy zapada zmrok zapalam znów mnóstwo świec, idealnie pasują do ognia który wieczorami wesoło tańczy w kominku.

Też czujecie że jesień nadchodzi wielkimi krokami i właściwie już tuż – tuż ?

Zaczyna się też sezon grypowy, właśnie poszłam na pierwszy ogień …  Już dobrze, choć niemal odcięta od świata zewnętrznego byłam i nie bardzo orientowałam się jak dzień tygodnia właśnie jest …. Mam ogromne zaległości, przede wszystkim w odpisywaniu na Wasze maile – za co serdecznie przepraszam. Nie powiem, były też i dobre strony takiego stanu rzeczy. Mąż prywatny usługiwał mi tak, jakby mi najwyżej kilka dni życia zostało, a i dzieci moje takie grzeczne i kochane się zrobiły nagle i uczynne jak nigdy. Tak więc nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło. Teraz do akcji wkroczą kapsułki z czosnkiem, duuuuużo soków naturalnych, owocowych i warzywnych ( właśnie jest sezon na jabłuszka i marchewkę swojską ) i inne naturalne specyfiki, którymi pasę corocznie siebie i swoich najbliższych, aby zdrowo przetrwać jesienno-zimowy czas.

Lato odchodzi … Ale nie zamierzam ulec miałkiej pokusie analizy wyższości jednej pory roku nad drugą! Po cóż obruszać się na to co niezmienne i nieuniknione? Po cóż złościć na Naturę? Hektolitrami tęsknoty podlewać coś co musi obumrzeć? Ziemia zawsze będzie wokół Słońca wędrować. Zamiast tracić energię na przywieranie do swoich upodobań, "woleń" i sentymentów lepiej odszukać radość z płynięcia wraz z nurtem przyrody.

Jesienne kolorki w oranżerii :

liści …

1 0831 091

1 087

1 149

1 096

1 128

1 131

1 240

 

i kwiatów …

1 123

1 180

1 162

1 160

1 141

1 143

 

***

Hoya hasselti ( synonim : sigillatis )

1 227

1 228

1 229

1 231

1 233

 

Hoya hasselti to moja ulubienica. Nie musi kwitnąć aby zdobić. Ma jedne z najpiękniejszych hojowych liści jakie widziałam ….

Pochodzi z Sabah. Ciepłolubna. Zimą temperatura nie powinna spadać poniżej 18st.

Lubi słoneczne, jasne stanowiska i stale wilgotne podłoże. Rośnie wolno.

 

***

Pięknej pogody za oknem i w sercu !

Edyta

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję Wam za słowa pozostawione w komentarzach. Jesteście zawsze tutaj mile widziani!
Thank you for all your words.
Your comments are always very welcome.