*

Na imię mam Edyta i od lat hobbystycznie uprawiam rośliny.
Hoje to moja wielka roślinna miłość! Ściągam je skąd się da ... Z najdalszych zakątków Europy i świata.
Poszukuję wciąż nowych gatunków i odmian tych wspaniałych roślin. Podziwiam kwitnienia, zakochuję się w liściach.To jak narkotyk ...
Moja kolekcja, licząca ok.900 gatunków i odmian hoi, stale się powiększa, a mój dom coraz bardziej przypomina las deszczowy.
Zapraszam do odwiedzin.


*

czwartek, 27 marca 2014

Świat jest piękny a ludzie wspaniali i Hoya burmanica

 

Zupełnie nie wiedziałam jak prowadzić tego ‘krzaka’, w związku z tym postanowiłam dać jej zupełną swobodę - niech rośnie jak chce, ja sie nie wtrącam :- )

Jedna z nielicznych hoi o pokroju krzaczastym podobnie jak  lobbii, polyneura czy też multiflora.

 

Hoya burmanica

IMG_9972

IMG_9971

 

Gatunek tej hoi został uznany niegdyś za wymarły, znaleziono ją jednak na zupełnie innym stanowisku a mianowicie w Myanmar ( teren dawnej Birmy ), wysoko w górach w stanie Shan. Jej górskie pochodzenie oznacza więc, że jest to hoja lubiąca chłód. Moja roślina ma kilkanaście peduncli kwiatowych ( właściwie to produkuje je na każdym węźle ) mam więc nadzieję że w sprzyjających warunkach zakwitnie.

 

IMG_0086

IMG_0091

 

 

***

 

Kolejny raz utwierdzam się w przekonaniu że świat jest piękny, a ludzie wspaniali. Spójrzcie co listonosz mi dziś przyniósł Czerwone serce Gdy otworzyłam przesyłkę i wyjęłam ze środka śliczne serwety - ba... obrusy, może tego nie widać na zdjęciach, ale są naprawdę wieeeelkie, do tego wspaniale pachnące, wykrochmalone, prosto z serca... po prostu brakło mi słów.

 

IMG_0062

IMG_0065

IMG_0067

IMG_0079

 

To prezent-niespodzianka od Pani Marii - mojej klientki, a właściwie to roślinnej znajomej, bo wielu z Was jest dla mnie kimś wiecej, niż tylko osobami które zaopatrują sie u mnie w hoje. To wspaniałe że dzięki mojej miłości do roślin, mogłam poznać tylu fantastycznych, dobrych ludzi. Wielu z Was to moi lojalni przyjaciele z którymi mogę porozmawiać na każdy temat i których życzliwość i pozytywna energia powoduje że właśnie takimi ludźmi chcę sie otaczać. Pani Danusiu, Pani Bożenko, Agnieszko, Pani Mario, Dorotko, Pani Małgosiu, Iwonko, Bogusiu, Kasiu - oj chyba Was wszystkich nie wymienię bo zajęłoby mi to duuużo czasu, dziękuję Wam kochane że jesteście, znajomość z Wami to dla mnie zaszczyt. Jestem o tym przekonana że to co dajemy światu - wraca do nas, często ze zdwojoną siłą. Karma. To co zasiemy - to zbierzemy. I dobro i zło. Moje maleńkie nasionka dobra i pasji wysyłane w świat, owocują pod postacią zdrowia, szczęścia, siły, cudownych ludzi których spotykam na swojej drodze i takich radości jak np. dzisiaj  Słońce To prawdziwa, właściwa droga, bo czy można chcieć od życia czegoś więcej ?

Pani Mario, serdecznie dziękuję za przepiękny prezent. Sprawiła mi Pani ogromną radość, Pani prace to po prostu dzieła sztuki. Kocham wszelakie koronki i jest mi bardzo miło że ktoś zauważa takie szczegóły widoczne na zdjęciach zamieszczonych na blogu. Jestem pełna podziwu dla Pani talentu i zaszczycona że dzieło Pani rąk powędrowało do mnie, po prostu z czystej sympatii. Dziękuję i życzę aby moja radość i szczęście wróciło do Pani z wielokrotną siłą.

 

Uściski serdeczne dla wszystkich odwiedzających bloga i jeszcze raz dziękuję za Waszą życzliwość, dobre słowo - to wiele dla mnie znaczy...

słonecznie,

Edyta

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję Wam za słowa pozostawione w komentarzach. Jesteście zawsze tutaj mile widziani!
Thank you for all your words.
Your comments are always very welcome.