*

Na imię mam Edyta i od lat hobbystycznie uprawiam rośliny.
Hoje to moja wielka roślinna miłość! Ściągam je skąd się da ... Z najdalszych zakątków Europy i świata.
Poszukuję wciąż nowych gatunków i odmian tych wspaniałych roślin. Podziwiam kwitnienia, zakochuję się w liściach.To jak narkotyk ...
Moja kolekcja, licząca ok.900 gatunków i odmian hoi, stale się powiększa, a mój dom coraz bardziej przypomina las deszczowy.
Zapraszam do odwiedzin.


*

poniedziałek, 1 lipca 2019

Hoya sp. Tengchong WM02 ( Yunnan Province )



Znaleziona w Chinach, w prowincji Yunnan, w mieście Tengchong, na terenie Narodowego Rezerwatu Przyrody słynącego z dużej ilości rzadkich i endemicznych gatunków fauny i flory.




Hoya sp. Tengchong WM02 ( Yunnan Province )














Bardzo trudno zrobić jej dobre zdjęcia, a to z racji tego że jej liście potrafią rosnąć ogromne ( najdłuższy ma niemal 40cm ! ) 

Zupełnie nie wiem jeszcze jak ją będę prowadziła. 

Póki co, szczęśliwie dotarła, liście umęczone długą podróżą powoli odzyskują turgor i rozpoczęła już wzrost. Jestem strasznie ciekawa jak będą wyglądały polskie liście tego cuda.






Liście hoi sp. Tengchong WM02 na całej swej długości mają pojedyncze srebrne plamki, na żywo są bardzo ładne, zdjęcia nie do końca oddają ich urok.





Właściciel sadzonki sądzi że jest to nowy gatunek, ja rówież skłaniam się ku temu, gdyż nie pasuje do żadnej opisanej dotychczas hoi z tego rejonu ( prowincja Yunnan, Chiny ) 

A tak wyglądają rozwijające się kwiaty, widać już że są dość duże, a płatki korony wywijają się na zewnątrz. Niestety nie mam więcej zdjęć i nie wiem jak wyglądają w pełnym rozkwicie, ponieważ rozkwitła gdy właściciel był za granicą.



Uwaga ! Zdjęcie kwiatów nie jest mojego autorstwa i zabrania się jego kopiowania i udostępniania z tej strony.




Żeby było fajniej, mam jeszcze jedną hojową ciekawostkę z tego rejonu, od tej samej osoby : Hoya sp. Tengchong WM01 ( Yunnan Province ), ale o niej będzie osobny post.



serdeczności ślę 










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję Wam za słowa pozostawione w komentarzach. Jesteście zawsze tutaj mile widziani!
Thank you for all your words.
Your comments are always very welcome.