*

Na imię mam Edyta i od lat hobbystycznie uprawiam rośliny.
Hoje to moja wielka roślinna miłość! Ściągam je skąd się da ... Z najdalszych zakątków Europy i świata.
Poszukuję wciąż nowych gatunków i odmian tych wspaniałych roślin. Podziwiam kwitnienia, zakochuję się w liściach.To jak narkotyk ...
Moja kolekcja, licząca ok.900 gatunków i odmian hoi, stale się powiększa, a mój dom coraz bardziej przypomina las deszczowy.
Zapraszam do odwiedzin.


*

niedziela, 20 lutego 2022

Hoya apoda


Dorosła, kwitnąca już roślina widoczna poniżej ma.... 8 miesięcy. Uprawiam ją od ciętej, dwulistnej sadzonki i została zakupiona pod nazwą Hoya aff. evelinae ( przypomnę że aff. = 'podobna do' )

 Zakwitła po raz pierwszy w styczniu tego roku i została zidentyfikowana przez Nathalie Simonsson jako Hoya apoda. Z tego miejsca serdecznie dziękuję Nathalie za dzielenie się swoją ogromną wiedzą. Dziękuję że zawsze odpowiadasz na moje wiadomości i dostarczasz odpowiedzi na nurtujące mnie pytania. Dziękuję że mogę się od Ciebie uczyć, ale głównie dziękuję za to że wysyłasz w świat tak wiele dobra, znajdując i opisując nowe gatunki Hoya z tak piękną, czystą intencją... 

 Wracając do tematu, dowiedziałam się od Nathalie że Hoya evelinae jest bardzo podoba do Hoya apoda, jednak ma mniejsze liście i wiele kwiatów w baldachu. Kwiaty Hoya apoda natomiast rosną pojedynczo, maksymalnie dwa obok siebie, podobnie jak u Hoya mappigera czy Hoya patella.

 Dokładnie tak to wygląda, z pojedynczego węzełka mojej rośliny wyrasta jeden, maksymalnie dwa kwiaty, które po przekwitnięciu odpadają, ale dosłownie w tempie ekspresowym wyrastają nowe i proces kwitnienia natychmiast się powtarza. Niesamowite !



Hoya apoda









A tak wyglądają liście Hoya apoda gdy nie są jeszcze w pełni dojrzałe, kolor tych liści to po prostu WOW







xoxo




 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję Wam za słowa pozostawione w komentarzach. Jesteście zawsze tutaj mile widziani!
Thank you for all your words.
Your comments are always very welcome.