*

Na imię mam Edyta i od lat hobbystycznie uprawiam rośliny.
Hoje to moja wielka roślinna miłość! Ściągam je skąd się da ... Z najdalszych zakątków Europy i świata.
Poszukuję wciąż nowych gatunków i odmian tych wspaniałych roślin. Podziwiam kwitnienia, zakochuję się w liściach.To jak narkotyk ...
Moja kolekcja, licząca ok.900 gatunków i odmian hoi, stale się powiększa, a mój dom coraz bardziej przypomina las deszczowy.
Zapraszam do odwiedzin.


*

czwartek, 2 maja 2019

Hoya patella pinkish-orange flower



Hoya patella pochodzi z Papua-Nowa Gwinea. Została odkryta w 1907 roku. Dr. Schlechter znalzał ją na wysokości 300 metrów na drzewach wilgotnych, mglistych lasów doliny Minj. 

Niezmiennie zachwycają mnie jej DUŻE !!!, zjawiskowe kwiaty. Pojedynczy kwiat ma ok. 4-5 cm średnicy, kwitnie 5 dni i jest największym z kwiatów hoi należących do grupy Physostelma.

Jest to hoja ciepłolubna. 

Mimo iż pochodzi z miejsc gdzie wilgotność powietrza jest dość wysoka, świetnie dostosowuje się do naszych polskich warunków mieszkaniowych i bez problemu rośnie i kwitnie na parapetach okiennych. Nie potrzebuje warunków szklarniowych i specjalnego zamgławiania, mam wrecz wrażenie że tego nie lubi - jak większość hoi o liściach pokrytych kutnerem.  




Hoya patella pinkish-orange flower

 



























I wraz z kwitnącą aktualnie H. inflata
Prawda że ładnie im razem ?



Hoya patella pinkish-orange flower  & Hoya inflata












Słonecznego weekendowania ! 









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję Wam za słowa pozostawione w komentarzach. Jesteście zawsze tutaj mile widziani!
Thank you for all your words.
Your comments are always very welcome.